BoB

OP veler verzoek een stukje toegevoegd om onze weigerachtige Duitse broertjes te helpen. Gezien de ervaringen uit het verleden hebben die inmiddels net zo'n humeur als de russen gekregen OF is het dan toch besmettelijk

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

robm84

Re: BoB

Berichtdoor robm84 » Wo Mar 13, 2013 22:57

handjesman schreef:
robm84 schreef:ik pak altijd deze cylon bloks

http://www.loefbromfietsen.nl/system-lo ... 1=8&il2=43

Cylonblok MT50/SS50 Achterbrug Honda

Nummer: 90083
€ 7,07

Werkt prima. :) En net als origineel!

En wat zou ik daar dan mee moeten doen?????
Het gaat hier niet om de scharnierpunten van de arm, maar om de messing trekstang die de remklauw moet tegenhouden.

Handje.

jij heb ook al goed nagedacht erover dat het een los vaste ophanging moet zijn, dit heb je gedaan met busjes in de trekstang te maken.
Maar in loop der tijd gaat dit uit jutteren. En dat is net iets wat je niet wil op een rem systeem.

Origineel gebruiken fabrikanten ook deze silentblocks in trekstangen. Hierbij even een paar foto's van het systeem wat ik heb gemaakt bij Eef Bilars.
Daar kan je dus zien waar ik die bussen gebruik.

Afbeelding

Afbeelding
Bij de trekstang heb ik later nog een extra schoorstangetje gemaakt omdat bleek dat dit te zwak was.

handjesman

Berichtdoor handjesman » Do Mar 14, 2013 23:13

Nou begrijp ik je. Zo zat de ankerplaat van de trommelrem in de oorspronkelijke situatie ook vast.
Ik zie wel wat er gebeurt, het is voor mij allemaal experimenteel.
Ben nu nog lekker( ahum.... not!) bezig met strakzetten van het spatbord. De bestelde 2k lak is ook al binnen, dus kanniewachten! :stampen:

Handje.
DMD-BoB+zijspan 1988/2013
VW Kever 1973
2 teckels en 1 kater

WIE GEEN NEDERLAAG AANVAARDT, KAN NOOIT VERSLAGEN WORDEN

handjesman

Berichtdoor handjesman » Za Mar 23, 2013 22:20

Zo, nu eerst een........UPDATE!

Het spatbord is strak gezet, dus nu de boel maar eens inrichten voor het spuiten. Ik had nog een rol folie liggen van 4 meter breed, dus daar maar een soort tent van gebouwd.

Afbeelding

Daarna maar eens een proef losgelaten op het spatbord. Zwart/rood wordt de boel, met striping. Afwachten of het niet teveel "rood" wordt??

Afbeelding

Daarna de bak spuiten!! Eerst de rode delen ingevuld....

Afbeelding

Afbeelding

en daarna het zwart. Vervolgens de striping aangebracht, en daarna het geheel afgewerkt met blanke lak. Nou, ik ben best tevreden! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als de boel droog is kan de bak op het frame en het spatbord eraan. Ik ben toch bang dat het spatbord te veel rood heeft, maar dat zien we straks wel. Ik denk wel dat de motor ook nog deels onder de verfspuit door moet, want die bak is nu wel erg netjes..... :mrgreen:

Tot zover!

Handje.
VW Kever 1973
2 teckels en 1 kater

Catweazle

Berichtdoor Catweazle » Za Mar 23, 2013 23:25

Teveel rood :schieten:

Hoe kom je erbij !!!!!

grtz Cat :toost:
M72 1960, Anouschka, solo.
M72 1961, Natasja, met span.
M72M 1960, Tonya, solo, bijna kompleet in stukjes.
Wildstar 1600 custom
koekblik en een fiets

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Zo Mar 24, 2013 00:40

Mooi hoor handje, ik vind het erg goed uit zien. Nou BoB zelf ook nog even onder handen nemen.

Benno

zwobn

Berichtdoor zwobn » Zo Mar 24, 2013 11:38

Het ziet er veelbelovend uit, puik spuitwerk!

cheerio, zwobn
wij raden U aan een optimalisatiescan uit te voeren

Turf

Berichtdoor Turf » Zo Mar 24, 2013 12:32

ziet er op de foto's erg netjes uit!! kleur stelling vind ik ook erg mooi. :toost:

mario

Berichtdoor mario » Zo Mar 24, 2013 14:38

Hee Chip Foose mooi ding geworden!!!!!!!!!!!

nicolai

Berichtdoor nicolai » Zo Mar 24, 2013 20:26

Mooi man! hoe hebbie die stripes gedaan? echt mooi!
Gedurft hoor in je eigenste spuitcabine, het leuke vind ik zelf dat je thuis meer kunt dan je denkt
Doorzettings vermogen, en lekker eigenwijs gewoon doen, mijn complimenten
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

handjesman

Berichtdoor handjesman » Zo Mar 31, 2013 14:03

Die striping, dat bleek nogal een dingetje....
Het is gewoon een rolletje van 3M, gehaald bij de plaatselijke automaterialenzaak. Het aanbrengen is een kwestie van plakken en trekken om de bochten te kunnen volgen. Vervolgens trek je de beschermlaag eraf, en klaar is kees. Maar ja, ik heb er daarna nog een laag blanke lak op gezet en dat is tricky :roll:
Op de zwarte en rode laklaag blijft de lak mooi "hangen", maar op de kunststof striping een stuk minder. Het gevolg: lopers en druipers! SHIT :evil: !!!
Nou ja, het hele gevaarte is inmiddels opgebouwd, neus eraan en spatbord. De tank is inmiddels ook gedaan (zelfde probleem.. :twisted: >>) en zit er weer op.
De eerste proefrit gemaakt, en bijn op zijn kant! :oops: Die alu bak weegt echt niks, en dat is best wennen!
Verder loopt het blok behoorlijk beroerd. Ik kom niet boven de 60 omdat alles smoort als ik gas geef.Het blok komt dus niet op toeren. Waarschijn lijk een probleem met de carburatie, of de ontsteking. Ik heb de bobine van Honda gemonteerd, die zat ook op het dnepr blok. Misschien gaat het al een stuk beter als ik de condensator wissel, die zit nog in het dnepr blok. Die combi van condensator en honda bobine werkte prima.
Ik heb inmiddels ook een paar powerfilters gemonteerd, dus meer dan genoeg flow door de carbs, maar het probleem is daarmee nog niet opgelost.
Ik zal vandaag nog een paar plaatjes posten, en hou jullie op de hoogte.

Handje.
VW Kever 1973
2 teckels en 1 kater

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Zo Mar 31, 2013 14:12

Handje, heeft de BMW punten of een Hall-gever ? Misschien (of zelfs waarschijnlijk bij een electr.) zit daar de kern van je probleem. Al een paar keer meegemaakt dat de vervroeger onder in de CAN vast zit. Gewoon demonteren is te doen maar niet heel gemakkelijk. Aan de zijkant van de CAN zit een dekseltje. Als je dat eruit tikt kun je de gewichtjes en veertjes smeren met een scheutje olie :)

Timing lijkt me een van de eerste dingen om naar te kijken. Als je nog punten hebt of electr. timing is best wel een beetje cruciaal bij de oude boxers.

Bij een elektr. ontsteking gaat canaf de hallgever het signaal de ontstekingsversterker in, die wil ook wel eens sneuvelen en is in de autohandel goed verkrijgbaar (VAG-onderdeel in zo'n beetje alle oude VW en Audi's)

Welke combie carburateurs/sproeiers zitten er nu op het blok ??

benno

handjesman

Berichtdoor handjesman » Zo Mar 31, 2013 15:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mijn informatie zijn dit de standaard carbs voor een R75/5. Ik heb ze alleen maar schoon gemaakt. De ontsteking is met punten.
Ik verdenk toch ook de ontsteking als eerste. Daar dan eerst maar eens naar kijken.
Zo, nu eerst een haas slachten en eieren eten :mrgreen:

Handje.
VW Kever 1973
2 teckels en 1 kater

Turf

Berichtdoor Turf » Zo Mar 31, 2013 20:44

wauw!! wat een prachtige fiets met span heb je daar zeg!!

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Zo Mar 31, 2013 21:03

Eigenlijk niet. De R75 heeft normaal de 64/32/13 en 14 en niet de 10 alhoewel de oude 75 modellen volgens mij wel die nummers rond de 10 hadden. Controleer in ieder geval of alle passages open zijn in de carbs. toevallig recent een setje van een R100/7 hier onder handen gehad die minder fris waren om het zo maar te zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Overal zaten kleine verstoppingen die ervoor zorgden dat het ding niet lekker liep. Carbs zijn twee keer in de hete ultrasoon geweest met reiniger en toen moest ik nog boringen opschonen met een boortje, daarna liep het ding pas lekker.

Standaardsettings voor een R75

Sproeiers stationair 50
Sproeiers hoofd 145
Mengsel 0,5-1 slag uit.

Controleer die even.

Maar eeuuhhhh, wat een mooi fietsje is dat ding geworden handje, echt kunstwerkje.

robke

Berichtdoor robke » Ma Apr 01, 2013 11:14

Potdorrie die ziet er netjes uit.
Bont mutsje af hoor 8)
Houdoe en bedankt Robke

Spannend tot de laatste meter

Terug naar “BMW”