BMW L4 gelukt

OP veler verzoek een stukje toegevoegd om onze weigerachtige Duitse broertjes te helpen. Gezien de ervaringen uit het verleden hebben die inmiddels net zo'n humeur als de russen gekregen OF is het dan toch besmettelijk

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Benno van Ham

BMW L4 gelukt

Berichtdoor Benno van Ham » Vr Jul 25, 2014 16:16

Om voor jullie, clubleden, de angst een beetje weg te nemen heb ik het BMW span vandaag aangeboden aan de RDW voor de L4e keuring. Glansrijk geslaagd (natuurlijk) en weer een hoop wijzer. In de volgende Twin een uitgebreid verslag over de regeltjes en toepassing ervan door de RDW.

Afbeelding

Groet,

Benno

nicolai

Re: BMW L4 gelukt

Berichtdoor nicolai » Za Jul 26, 2014 18:42

Mooi ding man, ik hoor graag over de keuringseisen in de nieuwe Twin
Blauwtje rijd weer perfect na die 98, gefeliciteerd met de goedkeuring
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Ma Jul 28, 2014 08:15

L4 is de europese typebenaming voor een zijspan.

Meeste oudere zijspannen staan bij de RDW nog als L3 (solomotoren) te boek, zelfs de oude exemplaren die ooit een inlegvel kregen voor het kenteken. Op dit moment nog geen probleem maar in de toekomst mogelijk wel. Vooral uit de verzekeringskant zijn problemen te verwachtten. Een zijspan aangebouwd aan een solomotor die niet zo te boek staat is een mooie reden om niet uit te keren in het geval van schades nietwaar !. Verde rmag je nu officieel 3 personen vervoeren en is je max. massa van het span meegenomen in het kenteken. Scheelt zo een paar honder kg.

Voor motoren met zijspan van voor 1998 is niet veel te vrezen, dat is puur administratief zo'n beetje. Als je aanpassingen gaat maken wordt het al snel een ander verhaal.

Benno

robm84

Berichtdoor robm84 » Do Jul 31, 2014 22:23

Ik ga binnenkort ook even kijken met de ural, is nu volgens de regels. Kijken of het in nieuwegein ook zo makkelijk gaat!

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Vr Aug 01, 2014 09:25

Ik zou er niet te bang voor zijn. Bij mij viel het mee. Volgens de RDW zijn alle spannen die voor 1998 gekentekend zijn eigenlijk gewoon in orde en hoeven deze niet echt gekeurd te worden TENZIJ je grote veranderingen aanbrengt. In jouw geval is de enige echte verandering je voorrem. Die is er alleen maar beter op geworden dus ik zou er niet te bang voor zijn.

hier een checklist naar de Permanente eisen 2014.

http://www.udcn.nl/FOTO/PERMEIS2014.pdf

Benno

Terug naar “BMW”