oorsprong lekkage

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Frank65

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor Frank65 » Ma Nov 06, 2017 09:13

Als daar nog een ringveer onder zit kan het kloppen dat die zo kort uitsteekt.

Plaats het vliegwel eens, zoals Benno zegt, de as moet bijna geheel door het gat van het vliegwiel steken. Maak dan nog eens een foto.

marc

Berichtdoor marc » Ma Nov 06, 2017 10:36

Kan ik doen maar dan sluit ie toch niet meer af op t rubber?

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Ma Nov 06, 2017 14:09

keerring moet aanliggen op vliegwielrand. De losse ring die er nu in lijkt te liggen hoort er volgens mij niet in thuis. Is een spacer ergens voor maar zeker niet voor deze blokken volgens mij. Ik dacht dat je de spacer alleen gebruikt als je geen keerring hebt maar een vilten ring in de einddeksel.

Benno

Frank bedoelt ook om te passen denk ik, als je het vliegwiel oplegt zie je meteen of e.e.a. aan lijkt te sluiten. als het vliegwiel niet ver genoeg over de krukastap heen komt dan weet je in ieder geval dat die ring er niet tussen hoort. de kering kan als het goed is wel strak om het vliegwiel.

benno

marc

Berichtdoor marc » Di Nov 07, 2017 15:44

Bijgesloten van mn k650 digi boekje.
Nr20 is de oil deflector plate. ...ik verwacht dus de platte ring en niet de ringveer. Verder 21 de simmerring en 22 het lager.
Zou denken dat de ringveer overbodig is. Die neemt trouwens ook de meeste dikte in gebruik.
Bijlagen
Screenshot_2017-11-07-14-36-16.png

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Di Nov 07, 2017 19:50

Je moet dat gewoon passen. Dat plaatje is inderdaad voor de olie, tegenwoordig gebruik je een gesloten lager. Als ik de tekening bekijk hoort de ringveer er inderdaad niet op. Die hoort trouwens tussen de schijf en het vliegwiel, funktie is het aandrukken van de schijf tegen het kogellager.
Kan zijn dat jouw blok is ontworpen zonder de ringveer.

Als je het vliegwiel op de krukas tap plaatst moet de tap er bijna volledig inschuiven, je moet ongeveer een 1/2 mm over houden, zodat je met de vliegwiel moer de boel strak vast kunt trekken.

Dus even passen, wanneer je goed uitkomt dan weet je wat er tussen hoort.

Je kunt er trouwens niet van uitgaan dat je motor volledig origineel K650 is, meestal is een Rus een samengesteld iets.

marc

Berichtdoor marc » Zo Nov 12, 2017 13:01

Ik heb een ander vliegwiel erbij gehad maar daarmee kan ik de streepjes voor de ontsteking niet meer aflezen via het kijkgat. Was een dun model wiel....Wel gewoon 5kg.
Ik zou een 2e kijkgat moeten boren en de markeringen opnieuw moeten bepalen. Ik denk beter op zoek naar een originele met brede rand.

Dat andere wiel ging er ook niet vanzelf op. Dus weet nog steeds niet of ik de standaard dnepr 650 kan monteren. ..ik Denk eraan toch de hele motor eruit te halen om vertikaal te kunnen monteren.

Ps maat conus krukas steekt ca 25mm uit en is van 30 naar 35mm. Achterzijde vliegwiel tbv afsluiting simmerring binnenkant is ca 60mm. Gat in vliegwiel is van ca 30 naar 33mm.

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Zo Nov 12, 2017 13:35

zucht, nogmaals. Hoe moeilijk is het om de veer weg te halen en het vliegwiel te passen op de conus. als hij diep genoeg valt is het goed ?

Is al een paar keer aangeraden en je komt niet met een antwoord. Boekjes heb je weinig aan als je de oorsprong van je motor niet kent of wat er aan verprutst is door vorige eigenaren, gewoon verstand gebruiken en kijken is dan het devies..

benno

marc

Berichtdoor marc » Zo Nov 12, 2017 21:44

Ik zou blij zijn met (startende amateur) leden die zoveel wil delen...voel je vrij om ook een keer niet te reageren. Al ben ik blij met alle reacties.

Ik had m gepast. Met een ander wiel waarvan binnenkant wel goed was. Dat ging niet goed. Leek weer halverwege te bokken. Zal de motor eruit halen om t beter te kunnen zien want ik zit te prusten tussen frame en acherkant motor. En ik zal gewoon weer laten weten als ik weer iets tegen kom :woow:

Marc

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Zo Nov 12, 2017 22:21

Als ik jouw was zou ik gaan nadenken over een ander blok, ik denk dat je nog veel meer ellende tegen gaat komen, ze zijn niet zo duur. Koop hem bij een handelaar en vraag om enige garantie.

nicolai

Berichtdoor nicolai » Di Nov 14, 2017 21:20

Ik weet niet hoeveel technische kennis je hebt maar wel wat je krijgt als je volhoud.
Door schade en schande zijn er vele wijs geworden en zelfs ik, ook al wou ik niet luisteren.
Haal dat blok er maar uit zodat je goed of beter kunt zien waar het mis gaat, dat lijkt mij voor nu
het handigste om na te gaan wat het beste is om te doen, het blijft hobby toch.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

marc

Berichtdoor marc » Di Nov 14, 2017 23:36

:toost: doe ik. Thanks.
ik had even wat anders tussendoor gedaan. nog wat revisie setjes voor de k302 carbs (tip van benno) bij jan gekocht en die erop gezet. Gelukt alleen de hoofd sproeiers zaten muurvast. Voorzichtig uitgeboord op diepte en breedte. Nu alleen nog een 8x1 tapje kopen om het stukje wat nog is blijven zitten (vooral messing in de draad) er voorzichtig uit te draaien. Want dat krijg ik er niet uit en ik wil de draad heel houden...

Terug naar “Dnepr”