mijn mt10 houmijlekkerbezigmetzwartehanden project

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

panzermike

Re: mijn mt10 houmijlekkerbezigmetzwartehanden project

Berichtdoor panzermike » Za Mei 12, 2018 21:37

ja benno ik snap er ook werkelijk niets van. november stukje gereden en normaal thuis gekomen en de motor geparkeerd. na deze rit starte hij niet meer maar de accu was ook echt op. vanaf dat moment de motor aan het opbouwen geweest en voorzien van zijspan. paar weken geleden nieuwe accu ingezet maar kreeg hem niet gestart maar alles werkte normaal en hij had ook een vonk maar sloeg niet aan. hier nog een bericht geplaatst conclusie misschien oude benzine, gisteren tank afgetapt, nieuwe benzine kraan , slangen en filters maar geen beweging in de kickstarter meer versnellingsbak komt de olie aan de bovenzijde uit. dus vandaag maar fff hulp ingeschakeld en ja gevonden waarom niets meer werkt. maar wat de oorzaak geweest is.................. geen idee. gelukkig een goede hulp gevonden en maandagmiddag gaan we verder met het blok
trotse bezitter van een intruder vs750 met apehanger en een dnepr mt10 met een veel te laag stuur

nicolai

Berichtdoor nicolai » Za Mei 12, 2018 22:10

Zo dat ziet eruit als vocht schade en nog eens schade, het zijn oude motoren en geen nieuwerwetse Japanners.
Je kunt zo'n motor gewoon niet zo lang op straat zetten, ik doe het zelf ook niet maar eigenlijk moet je elke week een
ritje maken en ook in de winter, ik zou de cilinders gewoon lekker een beetje opschuren en dan gaat het wel weer!
Water bij je benzine en water bij je olie is een dodelijke combi!!!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

panzermike

Berichtdoor panzermike » Za Mei 12, 2018 22:19

ja nicolai het was ook de bedoeling er zeker 1 keer per week woon/werk mee te rijden, door allerlei omstandigheden duurde alles langer als dat de planning was. maar nu met hulp heb ik goede hoop de boel snel rijdend te hebben en rijdend te houden. ik zie het maar als een leerproces, heb vandaag wel even geleerd hoe een versnellingsbak los te halen van de motor en hoe het blok er uit te halen. en vanaf maandag komt daar het inwendige van het blok ook nog bij, op deze manier krijg ik nog eens verstand van zaken. gelukkig is het niet zo'n twee cilinder uit amerika dan had ik een bank moeten overvallen om de reparatie te kunnen betalen
trotse bezitter van een intruder vs750 met apehanger en een dnepr mt10 met een veel te laag stuur

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Za Mei 12, 2018 22:40

niek, die zuiger is toch overleden. Zet dan een volledig nieuw setje erin anders ga je klooien met 1 afwijkende zuiger, zelf honen of laten honen (kost net zoveel als een nieuwe cilinder) etc.

benno

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Za Mei 12, 2018 23:07

Ik zou hem nu sowiezo helemaal goed aanpakken.
Nieuwe zuigers en cilinders, kop netjes maken, nieuwe lagers en pakkingen, enz. enz.

Heb je straks een heel mooi blok waar je nog lang plezier van hebt, het moet nu toch uit elkaar. En wij hebben wat te lezen hier :wink:

Wel zuur man, success ermee.

panzermike

Berichtdoor panzermike » Za Mei 12, 2018 23:11

ja frank65 ik doe werkelijk alles om mijn lezers tevreden te houden, geen moeite of motorblok is mij te veel hahahaha
maar inderdaad nu de boel goed doen is beter als ffff snel oplappen

panzermike

Berichtdoor panzermike » Wo Mei 16, 2018 07:45

update: zuigers, cilinders, pakkingen enz enz zijn besteld, vanmiddag even op pad met de koppen om de kleppen even goed passend te laten slijpen (of hoe je dat wil benoemen) was gisteren al bij 2 langs geweest, 1 had geen tijd en nummer 2 kon het niet omdat het te klein voor hun was. heb wel een paar adressen gekregen en rij daar fff langs. hopelijk heeft er 1 snel tijd zodat de boel opgebouwd kan worden, tis natuurlijk wel een tegenvaller maar nu even goed aanpakken is opzich natuurlijk helemaal niet verkeerd en komt de boel alleen maar ten goede

word vervolgd

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Wo Mei 16, 2018 13:36

Kleppen slijpen kun je makkelijk zelf doen is niet moeilijk.

Er zijn setjes te koop om dit te doen, bv Holts Slijpset voor kleppen, kost 12 euro.

Terug naar “Dnepr”