oorsprong lekkage

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 3221
Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58
Locatie: Langeweg
Contact:

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor Benno van Ham » Di Jan 23, 2018 17:44

vraag is een beetje wanneer hij schuurt. als dit ver boven de maximale veerweg is is er niets aan de hand. schuurt hij maar aan 1 kant dan kan het zijn dat hij verkeerd gemonteerd is geweest of idd. ergens in zijn leven kromgetrokken, gescheurd etc..

benno

Gebruikersavatar
nicolai
Berichten: 2170
Lid geworden op: Wo Dec 12, 2007 22:36
Locatie: Pakistan Baluchistan

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor nicolai » Wo Jan 24, 2018 20:09

Waar schuurt hij? boven is een probleem maar onderin niet!
Kortom onbelast zit hij onderin en belast bovenin .
Bij mij.....maar dat is een Ural zit de begrenzer met 2 rubbers om de onderste speling te beperken.
Dat is kut met nieuwe veren plaatsen want dat moet onder spanning en moet je een verenklem maken.
De uitgaande slag zou beperkt moeten zijn dus als hij daar schuurt is het niet zo gek.
Ten 2e is er ook nog de beperking van je schokdempers....langer kunnen ze niet worden.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Do Jan 25, 2018 14:58

Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoop en verwacht dat na plaatsing van nieuwe rubbers de hele brug een beetje naar links schuift waardoor de rechter arm niet meer schuurt. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik heb ook nog gezocht op t net naar geometrie van de dnepr zodat ik weet wat t origineel moet zijn. Maar komt niets bruikbaars tegen behalve dit..

https://moto.net.ua/dnepromoto.com/xodo ... trii-ramy/

Maar helaas niets over de achterbrug.

Iemand nog info hierover?

Grtn

Gebruikersavatar
nicolai
Berichten: 2170
Lid geworden op: Wo Dec 12, 2007 22:36
Locatie: Pakistan Baluchistan

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor nicolai » Vr Jan 26, 2018 20:51

Mwahhh dat zijn prutsers die ook maar wat lullen, die moet je niet geloven en is niet waar, een soort nep nieuws.
Ga nou maar van je eigen inzicht uit, je bent handig genoeg, geloof in je zelf en het komt helemaal goed.
Dat is beter dan alles zogenaamd opmeten ter controle en de rekening sturen voor niets doen dat werkt niet.
Ga maar lekker aan de slag en vertel het ons en laat maar weten wat je tegen komt!!!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Zo Jan 28, 2018 00:44

De schokbrekers gedemonteerd. Hulpmiddeltje gemaakt. Ik geloof dat jan moderne losse inzet dempers hiervoor heeft.
Bijlagen
20180127_223640_resized.jpg
20180127_211702_resized.jpg

Gebruikersavatar
nicolai
Berichten: 2170
Lid geworden op: Wo Dec 12, 2007 22:36
Locatie: Pakistan Baluchistan

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor nicolai » Zo Jan 28, 2018 18:18

Weet je zeker dat dit origineel is? voor mij ziet het eruit als Hagon?
Maar ik kan mij vergissen, ik zeg ook maar wat.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 3221
Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58
Locatie: Langeweg
Contact:

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor Benno van Ham » Zo Jan 28, 2018 19:47

nee hoor, ziet er behoorlijk origineel uit. Jan heeft idd, inzetdempers die je in het demperlichhaam plaatst. Na hermontage ziet het er weer helemaal standard uit maar je zou wel wat meer demping moeten hebben daarna.

benno

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Di Feb 06, 2018 00:21

Een 2e wiel op de kop getikt met een mooie spiebaan. Volgens nejra gewoon de drijfstangen max uittrekken envoila het bdp en 6.8 cm lager het P punt. Dat was op t nieuwe wiel ongeveer goed ingeslage. Het oude ook nog ff gepast en die kwam exact overeen. Nog met de drempel de strepen inslijpen.
En nog de stiften eruit met de bankschroef en nieuwe erin. 1tje geprobeerd en dat lukte..Russian style :wink:
Bijlagen
20180206_185229_resized.jpg
20180206_185206_resized.jpg
20180206_185147_resized.jpg
20180205_224544.jpg

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Originele kleur?

Berichtdoor marc » Di Feb 27, 2018 11:33

Wie weet in welke kleuren de KMZ K-650 (MT-8) 650cc 32 up gemaakt is?

RAL bestond toen vast njet.
Ik zie heel veel licht blauwe en zwarte met een biesje
Maar ook een two tone....zwart wit foto!?

Hoor graag
Grt
Bijlagen
.facebook_1519723597628.jpg

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Ma Mar 26, 2018 18:13

Niet allemaal tegelijk...

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Ma Mar 26, 2018 18:18

Kleine stapjes en mijlpaaltjes...vandaag mn VIN gekocht bij de rdw. Men had eigenlijk een volledige fiets nodig maar alleen frame en motor was voor deze keer ook genoeg :toost:

Tot op de knutseldag
Grtn Marc
Bijlagen
20180326_161335_resized.jpg

Gebruikersavatar
Frank65
Berichten: 1117
Lid geworden op: Ma Jul 29, 2013 12:40

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor Frank65 » Ma Mar 26, 2018 20:13

Leg eens uit, VIN gekocht ?

Misschien wel interessant voor meerdere mensen, is namelijk weleens een probleem, het Nederlandse kenteken.

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Di Mar 27, 2018 09:20

Voertuig identificatie nummer. Het framenummer dus. Voor 84 euro doen ze een onderzoek naar de herkomst ed en naald hameren ze een nummer in. In dit geval hetzelfde nummer als t blok. Er stond nl geen nr in t moldavische kenteken...

Gebruikersavatar
nicolai
Berichten: 2170
Lid geworden op: Wo Dec 12, 2007 22:36
Locatie: Pakistan Baluchistan

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor nicolai » Di Mar 27, 2018 20:09

RAL komt uit het voormalige Duitse Reich ten tijden van Adolfje!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Gebruikersavatar
Teun
Berichten: 501
Lid geworden op: Vr Jan 13, 2017 12:37

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor Teun » Wo Mar 28, 2018 11:12

Voor kleuren moet je speuren, op de foto is vermoedelijk geen zwart maar groen met een gele bies.

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Wo Mar 28, 2018 19:43

Ok dank. Groen met gele bies was ik niet van plan. Dan maar een of andere U RAL /dnepr kleur oud blauw. .
Ik vind de iets donkere licht blauwe kleuren tov lichtere originele kleur eigenlijk mooier. Twijfel nog...

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Wo Apr 25, 2018 15:33

Cylinders honen met een tooltje
Bijlagen
IMG-20180419-WA0001.jpg

Gebruikersavatar
nicolai
Berichten: 2170
Lid geworden op: Wo Dec 12, 2007 22:36
Locatie: Pakistan Baluchistan

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor nicolai » Wo Apr 25, 2018 21:26

Dat is mooi spul! Het gaat natuurlijk over het rondslijpen en de loopsporen maar trek je er niet veel van aan.
Het uitlopen door het doorhangen van een 180 graden blok krijg je altijd slijtage onderin de cilinder.
Wat je volgende probleem dan wordt is nieuwe overmaat zuigers en zuigerveren dus wees wel voorzichtig.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Zo Mei 06, 2018 17:38

Dank voor de tip Nico. Er is zoveel af dat een beetje een ruit afdruk te zien is. Bikkelhard gietijzer?

Op de foto een status update. Wachten op revisie van de koppen. Ook de tank en het stralen en poederen van frame en losse onderdelen nog...enz enz

Was trouwens prachtig weer voor t voorjaar treffen!
Grtn Marc
Bijlagen
20180506_171403_resized(1).jpg

Gebruikersavatar
Teun
Berichten: 501
Lid geworden op: Vr Jan 13, 2017 12:37

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor Teun » Zo Mei 06, 2018 20:02

Hoi Marc

Je gaat voortvarend te werk, gaat vast een mooie motor worden..... :toost:

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Do Mei 10, 2018 22:49

Klopt het dat het einde zo (weinig ) uitsteekt?
Of heb ik langere bougies nodig?

Betreft mn kopklepper met nu bougies met ca 7 windingen...
Bijlagen
20180510_125309_resized.jpg

Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 3221
Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58
Locatie: Langeweg
Contact:

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor Benno van Ham » Do Mei 10, 2018 23:12

zijn twee types koppen op Dnepr. Ondiepe en diepe. de diepe vind je meestal op de oudjes terug. NGK bevalt mij het beste maar dat is persoonlijk.

Ondiep type BP6-7HS van NGK
Diep type BP6-7ES van NGK

B is diameter schroefdraad
P staat voor uitgestoken isolatorneus.
6-7 zijn de warntegraden
HS en ES is de lengte van de draad.

Jouw foto is de goede lengte bougie voor deze kop.

Benno

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Vr Mei 11, 2018 18:12

:D tnx :D

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Do Jun 07, 2018 23:09

Wie weet hoe lang die veer van de oliepomp moet zijn?
Als ik m weer monteer dat heeft ie 0 speling om ingedrukt te worden. Het buisje is dan dus geheel gevuld met in elkaar geduwde veer. Dat lijkt me niet wenselijk.
Nieuwe kopen of misschien heb ik nog wat liggen Als ik weer welke lengte er ongeveer in moet...
De andere foto is te zien dat t hulsje uitsteekt als ik de splitpen eruit haal.
Bijlagen
20180607_225612.jpg
20180607_225530.jpg

Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 3221
Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58
Locatie: Langeweg
Contact:

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor Benno van Ham » Vr Jun 08, 2018 09:29

zou een beetje uitkijken met er zo maar een veer instoppen. deze veer zorgt voor de voorspanning van het kogeltje tegen de oliedruk in. als je een te slappen veer plaatst heb je geen oliedruk, een te stugge veel te veel waardoor er mechanisch misschien iets gaat beschadigen of lekken. Ik zou proberen een originele veer te vinden. Wel gek trouwens want in de pompen die ik gedaan heb (en dat zijn er in 25 jaar toch wel een paar geweest) heb ik eigenlijk nooit een pomp aangetroffen waar de veer klem zat in het huis. er was altijd nog ruim voldoende plaats om vulringen te plaatsen

benno

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Vr Jun 08, 2018 10:47

Ok doe ik . Dank Benno
Ik vond die veer ook wel typisch. Net als de hele fiets :wink:
Grtn Marc

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Zo Jun 10, 2018 13:25

Ik ben er achter gekomen wat eigenlijk t probleem was waardoor r geen veerweg in het kanaal van het overdrukventiel was. In het kanaal had zich in de wand een dikke rand gevreten. Daarop bokte het hulsje dat op de veer rust. De veer hoort ca 5cm lang te zijn zo leerde youtube me. Via Translate leer ik veel Russische filmpjes :lol:
Dit soort zoekacties
клапан сброса давления масляного насоса днепр

Ik heb (dank Leo) bovenop de voering waarin de kogel afsluit een stukje 15mm cv pijp geplaatst (wel ff van binnen over langs fijn uitschuren) waarin de veer met hulsje soepel kan bewegen. Daarvoor moest ik het kanaal wel opboren over ca 30mm.

Grt Marc

Gebruikersavatar
Frank65
Berichten: 1117
Lid geworden op: Ma Jul 29, 2013 12:40

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor Frank65 » Zo Jun 10, 2018 14:28

Ik zou daar niet mee gaan knutselen, de oliepomp, is een zeer cruciaal onderdeel. Als die niet werkt gaat je hele blok naar de eeuwige jachtgronden. Kun je weer opnieuw beginnen.
Nieuw pompje kost 35 euri.

Gebruikersavatar
Benno van Ham
Berichten: 3221
Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58
Locatie: Langeweg
Contact:

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor Benno van Ham » Zo Jun 10, 2018 15:44

Geloof wel dat dit kan werken, is de overstort maar. Als je daar een nette nieuwe geleider in maakt blijft het vast heel, ik zou ook een ader pompje gekocht hebben hoor, zijn nog niet zeldzaam of zo..

Benno

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 120
Lid geworden op: Zo Jun 11, 2017 16:59
Locatie: veenendaal

Re: oorsprong lekkage

Berichtdoor marc » Zo Jun 10, 2018 18:57

Ik vertrouw erop en zie t als een upgrade :wink:
Een stalen veer en bus in een alu kanaal kan niet goed gaan. Net als de pomp as die aan t tandwiel vast zit. Die loopt door een alu gat in het brilstuk (?). Ik zou er t liefst een bronzen bus in willen zetten. Maar kan niet alles.

Op naar de volgende klus. Ik was eigenlijk de bak aan t monteren maar mistte nog wat onderdelen :D


Terug naar “Dnepr”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten