onderdelen

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

ronnieboy

onderdelen

Berichtdoor ronnieboy » Wo Jan 09, 2019 20:42

hoi mannen,
heb op het forum het een en ander zitten lezen en ook een beetje zitten browsen op internet.
Ik begrijp dat er qua onderdelen minder goede en betere onderdelen kwa kwaliteit te koop zijn.
Wat zijn aanraders qua goede kwaliteit??? Niet het chinese spul, maar duitse of poolse leveranciers??

Frank65

Re: onderdelen

Berichtdoor Frank65 » Wo Jan 09, 2019 21:59

Daar kun je heel wat over vertellen.

Russisch rubber is altijd troep.
Russische kogellagers zijn ook troep.
Russisch ijzer is een kwestie van geluk, soms vind je een stuk fiets of een stuk zand in een cilinder.

Russische pakkingen zijn weer beter dan de zogenaamde verbeterde pakkingen die worden aangeboden.

Russisch aluminium is ook van mindere kwaliteit.

Russisch koper is troep, de meeste bedradingen zijn na een jaar blauw verkleurt.

Russische remvoeringen zitten vol met Asbest, mocht een keer het idee hebben je remschoenen op maat te schuren. :(

Chinese banden zijn levensgevaarlijk.

Ik zelf koop eigenlijk alles bij Jan Wassenaar, er kan echter altijd wel eens iets bij zitten wat niet goed is.

Soms past het niet helemaal, maar dan pak je de vijl, belangrijk is dat je alles zo in elkaar zet zoals het bedoelt is, de meeste Russen zijn verprutst door de vorige eigenaren.

Gewoon vragen hier op het forum als je gaat sleutelen :D

Maar laat je brommer eens zien met een foto, is het die gele die laatst op Marktplaats stond ?

ronnieboy

Berichtdoor ronnieboy » Do Jan 10, 2019 10:52

ja het is dat gele geval.
ik ga as zaterdag waarschijnlijk wat sleutelen aan de fiets
laat tzt wel wat pics en info zien

Nejra

Berichtdoor Nejra » Do Jan 10, 2019 13:18

Tja.. Ik ben wat minder expliciet in mijn oordeel dan Frank, maar helemaal oneens ben ik het er ook niet mee.

Russisch rubber kan niet tegen moderne benzine, maar de rubber lagerbussen voor je achtervork doen het prima.
En Russische kogellagers doen het ook prima... als presse-papier (oftewel: lagers vervangen betekent westers monteren. Ze zijn gewoon Meterisch en goed te krijgen bij de lokale lagerboer, dus vooral motorzaken van wat voor een soort ook ontwijken in dit geval. Geldt ook voor keerringen. Russische keerring + moderne gedopes uit olie gaan niet altijd goed samen).
Voor de rest geldt voor Russische onderdelen dat de kwaliteit van produktie voor ca 1980 best oke was. Daarna heeft alles last van dubieuze tolleranties, handwerk met alle kenmerken van haast ( en demotivatie) en versleten machines.

Ook niet overdrijven: Een bepaald Amerikaans merk van motorfiets had ook ooit soortgelijke kwaliteitsissues, alleen noemen we het daarvan "karakter". Bij een Rus mag je een produktiemisser ook gewoon bij de naam noemen: Troep. :mrgreen:

In algemene zin: Bij veel Russen is meer verprutst door slecht sleutelwerk dan door dubieuze onderdelen. Zit iets gemonteerd en werkt het?? dan vooral laten zitten. Sleutelen om het sleutelen doet ook bij een Rus meer kwaad dan goed...
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.103-10 met span
- Aprillia Scarabeo 250 ie
- Yamaha SR400

:toost:

ronnieboy

Berichtdoor ronnieboy » Vr Jan 11, 2019 17:27

ok thanks

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Vr Jan 11, 2019 20:44

zijn legio bronnen te vinden maar ik bestel meestal ook in eerste instantie via Jan (ROLPA) . Muv normal verkrijgbare onderdelen als lagers etc. Die kunnen van elke lagerboer afkomen.

Probleem met russische of Chinese producten is dat de kwaliteit niet voorspelbaar is. Soms heb je heel mooi, goed spul en de andere keer is het Rommel. Voor de prijs hoef je het niet te laten want duur is het spul nog niet...

Succes,,

Benno

ronnieboy

Berichtdoor ronnieboy » Za Jan 12, 2019 19:56

Hoi,
Welk steunpunt zit het dichtst bij haarlem?? Oftewel waar kan ik hier in de buurt onderdeeltjes scoren??
Zit jan Wassenaar hier in de buurt?? geen website?

panzermike

Berichtdoor panzermike » Za Jan 12, 2019 20:19

jan zit in friesland, en hij heeft nog geen website. en waar je in haarlem of directe omgeving onderdelen kan halen zou ik niet direct weten. ik bestel normaal bij jan. misschien handig om te melden wat je nodig heb, misschien heeft iemand nog wat liggen
trotse bezitter van een intruder vs750 met apehanger en een dnepr mt10 met een veel te laag stuur

Racer

Berichtdoor Racer » Za Jan 12, 2019 21:05

Mijn ervaringen zijn goed bij Jan, gewoon mail sturen met wat je nodig hebt. Meestal reactie binnen 1 dag, en verzenden gaat ook super snel. Bij Jan is het altijd goed geregeld. Jan heeft meestal ook wat advertenties staan op Marktplaats onder ROLPA.

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Za Jan 12, 2019 23:12

Je kunt even zoeken op internet naar ROLPA, dan vind je hem wel, hij staat momenteel niet op Marktplaats.

Als je zijn mobiele nummer hebt kun je ook via whatsapp bij hem bestellen, werkt helemaal snel en makkelijk, maar dat vraag je hem maar zelf.

Jan haalt veel uit Polen, dat is over het algemeen goed spul. En Jan heeft veel ervaring en kan je goed adviseren.

ronnieboy

Berichtdoor ronnieboy » Za Jan 12, 2019 23:46

Hartstikke bedankt mannen!!

ronnieboy

Berichtdoor ronnieboy » Zo Jan 13, 2019 16:26

wat is het mailadres van ROLPA????

panzermike

Berichtdoor panzermike » Zo Jan 13, 2019 17:00

heb het je ffff als pb gestuurd
trotse bezitter van een intruder vs750 met apehanger en een dnepr mt10 met een veel te laag stuur

Terug naar “Dnepr”