winter werkzaamheden

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

jer0en

Re: winter werkzaamheden

Berichtdoor jer0en » Za Aug 08, 2015 16:04

Gisteren mezelf vol goede moed weer naar de MT-9 begeven, na 2,5 week vakantie benieuwd of alles nog in orde is met de driewieler.
Op het eerste gezicht ziet alles er goed uit, geen gekke plassen met vloeistof op de grond of gekke roestplekken aan de buitenzijde. (Scheelt toch wel dat ie tegenwoordig binnen gestationeerd staat :) )

Net voor de vakantie nog druk geweest om de nieuwe dynamo en SR te wisselen om te kijken of dit het probleem van het laden op zou lossen. Nu twijfelde ik nog een beetje aan het monteren van de nieuwe SR aangezien deze aan één zijde nogal open leek (zie foto eerder dit onderwerp) en aangezien er nog steeds niet meer volt op de multimeter getoond werden de oude SR weer terug gebouwd met de nieuwe dynamo.

En verrek, 7,2 V wanneer ik het gas op een hoger toerental vast houdt. Het enige minpuntje is dat de nieuwe dynamo een beetje zingt (geen idee hoe je het geluid precies moet verwoorden maar het is een soort van hoge toon). Bij het losser draaien van de beugel die over de dynamo heen zit merk ik dat het geluid minder wordt. Ik heb nog geprobeerd om de dynamo iets te draaien terwijl de motor liep maar dit gaf weinig verschil.

Ik natuurlijk helm op en gelijk een rondje rijden om te kijken of er geen olie langs de dynamo af komt en of alles na een periode van rust nog steeds doet wat het moet doen.
Zover ik het kan beoordelen werkt alles nog naar behoren, alleen een drupje olie aan de onderkant van mijn linkercilinder maar dat komt later wel.
En dan nog even met de multimeter checken of de accu laad en dan geeft de meter ineens nog maar amper 6v met zelfs terugzakken wanneer ik toeren maak......

Nu beschik ik nog niet over literatuur en heb ik even in de clubwinkel gekeken maar kan ik zo geen manual vinden voor een mt-9. Welke literatuur komt het dichtste bij mijn Dnepr MT-9?
Als iemand trouwens nog een goude (of zilvere) tip heeft mbt het elektrische circuit hoor ik het graag.
Vanmiddag ga ik eerst mijn zelfgespaakte wiel afmaken en de boel terugmonteren, voorlopig als reservewiel achterop.
...

jer0en

Berichtdoor jer0en » Za Dec 31, 2016 00:11

Een goed jaar later en wat heb ik ondertussen een plezier gehad, uiteindelijk na het plaatsen van de elektronische SR weinig grote problemen meer gehad, en wat misschien nog wel een meeste plezier heeft opgeleverd is dat ik eindelijk een jaartje flink heb kunnen rijden :stampen:

Vandaag nog even heerlijk het jaar afgesloten, vanochtend bij ons thuis achter:
Afbeelding

Daarna volop van het weer en de Dnepr genoten, sinds dat ik een paar weken terug de nieuwe dempers passend heb gemaakt op de bochten middels 2 buizen rijdt de combinatie een stuk beter. Het enige is dat bij wat langer stationair draaien de linker uitlaat nog wat ploft hier en daar. Ook bij rustig rijden, dus gas net open hoor je dat de motor iets minder lekker loopt.
Ik zal in het nieuwe jaar wel een filmpje proberen te maken, want tja rijden is leuk maar er moet natuurlijk ook gesleuteld blijven worden en het kan altijd beter :D

Allemaal een prettig uiteinde en een goed, gelukkig en gezond 2017! :toost:
...

robm84

Berichtdoor robm84 » Za Dec 31, 2016 12:00

Als je je uitlaat systeem hebt verandert kan het ook zijn dat je mengsel verandert is.
En na ploffen klinkt als een te arm mengsel. Controller de bougies eens na een ritje rijden!

Sucses ermee!

Terug naar “Dnepr”