Vervolg inhouden Dnepr MT16

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Timmermans

Vervolg inhouden Dnepr MT16

Berichtdoor Timmermans » Do Sep 01, 2016 12:26

Op het forum gemeld dat mijn Dnepr inhoudt boven de 60. Goede reacties gehad, waarvoor dank. Mengsel is in ieder geval goed. :)
Samen met Frank ernaar gekeken en inderdaad een aantal klepveren slap en 1 zelfs zichtbaar gebroken. Dus die moeten vervangen worden, eens kijken of dat wellicht een leuk project is voor de sleuteldag. Waar kan ik mijn fiets aanmelden? :). Ook de ontsteking staat maximaal vroeg en met de flitslamp waren de merktekens op het vliegwiel niet te zien, maar daar hij tot de 60 heel mooi loopt kijk ik daar na het klepveer vervanfgen wel naar.

Benno van Ham

Re: Vervolg inhouden Dnepr MT16

Berichtdoor Benno van Ham » Do Sep 01, 2016 18:41

Kan voor een groot deel ook nog aan de punten liggen. als de punten verkeerd staan krijg je de timing ook niet helemaal lekker. Kapotte klepveren vervangen is een prima klusje voor een sleuteldag alleen hopen dat er niet nog meer te voorschijn komt. Frank weet daar volgens mij alles van :)

Aanmeldden kan bij ruud korpershoek. telefoon en mail in de steunpuntenlijst.

groet,

Benno

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Do Sep 01, 2016 19:16

Ik denk dat je met de ontsteking de meeste winst haalt, die staat namelijk totaal verkeerd, veel te vroeg, later stellen kan niet meer.
Stationair loopt de motor ook slecht.

De vervroeger die erop zit had ik zelf nog nooit gezien, ik heb even gegoogeld en het lijkt mij een PM11. Ik weet zelf niet of de behuizing van de PM11 gelijk is aan die van de PM302, misschien zit het hem hierin ? Dus vervroeger PM11 in een PM302 behuizing.

De punten gaan inderdaad erg ver open, het ovaal op de vervroeger is veel ovaler dan die ik ken, hierdoor gaan de punten ook erg ver open.
Of de tandwielen krukas/nokkenas staan niet goed t.o.v. elkaar.

Op zich ook wel te checken op de sleuteldag.

Timmermans

Berichtdoor Timmermans » Vr Sep 02, 2016 15:41

Ik zie helaas dat de sleuteldag verplaatst is naar een datum dat ik echt niet kan. :( . Ga lekker aan de rommel en kijk hoever ik ermee kan komen.

nicolai

Berichtdoor nicolai » Vr Sep 02, 2016 20:48

ik denk dat het aan je vlotte Lateur ligt!?
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Terug naar “Dnepr”