dnepr mt 16

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

ornny

dnepr mt 16

Berichtdoor ornny » Ma Jun 19, 2017 21:33

Hallo mn dnepr rijd perfekt de eerste 5 km, daarna begint hij te sputteren en te vertragen en valt uiteindelijk stil, zou het kunnen dat mn carburators te rijk zijn afgesteld en hoe kan ik deze perfekt afregelen het zijn k63 , grtn ronny, ik ben ook op zoek naar werkhandboek in het nederlands voor mt 16 grtn

Nejra

Re: dnepr mt 16

Berichtdoor Nejra » Ma Jun 19, 2017 21:58

Als hij de eerste kilometers wel goed loopt zou ik eerder de bobine verdenken (en/of de condensator in het geval van contactpunten).

Als het probleem hem toch in de brandstoftoevoer zit lijkt mij een te beperkte doorstroming vanuit de tank (verstopte kraan, verkeerde of ververvuilde benzinefilters) me ook waatschijnlijker dan de carburateur-afstelling.

Voor het werplaatshandboek: zie de clubwinkel. :D
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.103-10 met span
- Aprillia Scarabeo 250 ie
- Yamaha SR400

:toost:

robm84

Berichtdoor robm84 » Ma Jun 19, 2017 22:10

Condensator controleer je Door net lopende motor naar de contact punten te bekijken met lopende motor.
Is er een vonk aanwezig tussen de contact punten. Dan is je condensator stuk!

Maar ik gok op de bobine!

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Ma Jun 19, 2017 22:35

er is geen nl handboek, wel duits en engels, dit forum is grotendeels nederlandstalig en daar kun je net zoveel uit halen.

Na 5 km twijfel ik over condensator OF doorstroming benzine vanuit de tank. Snel te controleren. als hij uitvalt zet je de kraan dicht en maak je de vlotterbakken los, weet je meteen of ze vol zitten of niet. zit er genoeg sap in dan zou ik twijfelen aan de condensator in eerste instantie bij punten zoals al gezegd, zijn warmtegevoelig maar ja, de originele bobines zijn dat ook.

Zonder wat meer info kunnen we je niet echt goed helpen, een typeaanduiding zegt niets als we geen plaatjes van de fiets hebben in kwestie. Het grootste deel van de russen is zovaak versleuteld dat er van alles op kan zitten wat problemen veroorzaakt.

Benno

nicolai

Berichtdoor nicolai » Di Jun 20, 2017 08:17

Is natuurlijk altijd moeilijk te zeggen maar neig ernaar om de benzine tank van
vuil en rommel te verdenken wat de doorstroming belemmert.
Een kwestie van onderzoeken en zaken uitsluiten/ zeker weten voor je serieus aan het sleutelen slaat.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Terug naar “Dnepr”