mijn mt10 houmijlekkerbezigmetzwartehanden project

Dnepr-vraagjes en antwoorden. Hier kun je terecht voor al je vragen op Dnepr-gebied

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

nicolai

Re: mijn mt10 houmijlekkerbezigmetzwartehanden project

Berichtdoor nicolai » Za Jan 20, 2018 21:19

Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

panzermike

Berichtdoor panzermike » Zo Jan 21, 2018 16:53

vandaag nog maar fff lekker wat verder wezen prutsen, mijn dochter kan niet wachten tot ze mee mag in het bakkie dus die is intussen maar fff gaan proefzitten. het enige wat minder was is dat ondanks dat het volgens buienradar droog zou blijven het toch nog ffff begon te regenen en das altijd weer jammer als je net je spatbord in de verf heb gezet. heb in ieder geval het weekend een flinke slag kunnen maken
Bijlagen
20180121_140437.jpg
20180121_145718.jpg
trotse bezitter van een intruder vs750 met apehanger en een dnepr mt10 met een veel te laag stuur

Partizan

Berichtdoor Partizan » Ma Jan 22, 2018 09:19

Lekker bezig Mike! Misschien deze week droog, of volgende week, of die week erop? :D

nicolai

Berichtdoor nicolai » Ma Jan 22, 2018 21:21

Voor kinderen is een zijspan geweldig, zogenaamd veilig en toch op de motor maar dan een echte motor.
Omdat je er zo half achter zit geniet je life mee, ook vrouwen zijn er gek op om een rustig ritje mee te poekelen.
Het is een rustige motor en als je normaal rijd wekt dat heel veel vertrouwen en natuurlijk veel bekijks.
Ik hoop dat je snel je dochter kunt trakteren op een ritje!

panzermike

Berichtdoor panzermike » Ma Jan 22, 2018 23:46

inderdaad hopelijk mooie droge weekenden gewenst, des te eerder is alles klaar. das het nadeel dat ik geen schuur of garage heb.
en bekijks genoeg met deze motor, ik doe al het werk dus voor de deur op straat en heb intussen flink wat aanloop van voorbijgangers met vragen over die oude bwm, misschien toch maar eens op de tank zetten wat het is....

de planning voor de komende tijd:
verlichting span
zitje in het span goed vast zetten
gordel in het span
nieuwe band op het span
nieuwe passende accu op de motor (deze is op en past niet in de beugel)
ander stuur op de motor
nieuwe handvatten

en daarna eerst maar eens gaan rijden en dan zijn er nog genoeg dingen mooier en beter te maken
trotse bezitter van een intruder vs750 met apehanger en een dnepr mt10 met een veel te laag stuur

nicolai

Berichtdoor nicolai » Di Jan 23, 2018 21:05

Op straat sleutelen ben ik ook lang toe veroordeeld geweest maar nu kan de motor eindelijk binnen staan.
Het span staat op het muurtje voor de deur, ja de randstad is niet altijd zo leuk.
Je moet nog wel aardig wat doen aan de motor, de accu zou ik online bestellen en de banden ook liefst Heidenau K35
Dat is een fijne band van Duitse kwaliteit en niet al te duur €75,- zonder binnenband verkrijgbaar in 3,5 en 4.00 past ook
Een gordel kan zeker geen kwaad maar let er op dat je er eentje koopt die je in alle posities kunt plaatsen €20,-
succes man en kijk maar wat je allemaal doet, sturen enz heb ik geen verstand van, let wel op de buis diameter!

marc

Berichtdoor marc » Za Jan 27, 2018 11:08

De combinatie ziet er nu al prachtig uit. Mooi wark!
Ik heb nog een lager stuur maar nog 0 km gereden dus doe de fysio maar vast in mn pakket. Maar ik vind t wel t mooiste...en origineel. Ik zoek er ivm afgebladderd chroom wel een nieuwe voor. Nieuw verchroomd ca 70 euro.
http://www.ural-hamburg.de/K750-M72-Tei ... ram=Lenker

Jouw originele is ook 25mm met een verjonging rechts. Volgens mij origineel ook heel laag.
https://easthighway.com/ger/tooted.p/le ... 114001.819
Of je zet er een hogere van een mt11 of 16 op maar die heb je zo te zien al.
Meteen nieuwe risers erbij? Die monteren zonder de boel weer te beschadigen...
Grtn

nicolai

Berichtdoor nicolai » Za Jan 27, 2018 17:56

He Mark dat zijn leuke sites, die kende ik nog niet en ook veel Ural nieuwe type 750 onderdelen, die waren in het begin schaars.
Ook de uitlaten had ik beter kunnen kopen maar heb er een leuk project aan gehad
Aderessen zijn altijd handig om te weten, Thanks.

panzermike

Berichtdoor panzermike » Za Jan 27, 2018 19:33

je heb wel eens zo'n dag dat je eigenlijk net zo goed niets kan doen, en dat was vandaag. ik had de afgelopen dagen lopen kijken en denken wat ik met de verlichting van het span zou gaan doen. in gedachte zag ik het al helemaal voor me, dus ik vanmorgen op pad om de verlichting te gaan kopen en ja hoor, nergens te koop alleen online bestellen. best leuk hoor zo'n rondje met de auto heel haarlem door, maar zat er niet op te wachten. dus toen maar fff boodschappen gedaan en daarna broodje gegeten en vervolgens de motor voor mijn berging gezet want ik wilde toch ffff een ander stuur wat ik nog had liggen gaan proberen. dus alles van het stuur af, stuur van de motor af, en toen bleek het stuur niet te passen (nee, niet roepen eerst meten, want daar ben ik te eigenwijs voor) dus de boel maar weer terug zetten en dan moet er meer uit elkaar als dat de bedoeling is, om de een of andere reden kon ik geen gas meer geven, zullen de kabels wel zijn...... dus ffff de carborateur aan de bovenkant open om te kijken of alles daar nog wel werkte. dus de boel er uit en met het in elkaar zetten kreeg ik de naald niet meer terug in de onderkant, dus luchtfilter buizen er af en fff de naald geholpen, vervolgens kwam de pakketdienst aanrijden dus ik hoopvol naar hem toe, want ik wacht nog op wat leuks wat ik besteld heb voor de motor nou dat was er ook nog niet. dus weer verder met vallende boutjes enz enz maar alles zit weer op zijn plek.
nou had ik inmiddels ook de ontbrekende bout met oog om de 2de schoorstang aan de motor te bevestigen en dat ging wel in 1 keer goed. ik had dus beter een dag netflix kunnen doen. het stuurprobleem laat ik nu dus nog ffff voor wat het was en ga eerst maar verlichting bestellen en de andere klusjes afwerken

panzermike

Berichtdoor panzermike » Di Jan 30, 2018 19:02

het was vanmiddag mooi weer, dus maar ffff buitenspelen. had een leuk schermpje op de kop getikt en dat maar fff geplaatst. resultaat is wat ik in gedachte had dus hij blijft er op
Bijlagen
met schermpje.jpg

panzermike

Berichtdoor panzermike » Zo Feb 04, 2018 17:20

het weekend nog even aan het rommelen geweest en heb de verlichting die ik wilde op het zijspan gezet, na het nemen van de foto's heb ik de rechter knipperlichten van motor afgehaald en het linker voorknipperlicht op een beugel aan de spatbord ophanging gemaakt (vind ik zelf mooier staan) inmiddels bijna klaar met het maken van een draadboompje voor het zijspan zodat de lampen ook werken
Bijlagen
20180203_121746 - Kopie.jpg
20180203_123825 - Kopie.jpg

Terug naar “Dnepr”