koppeling kleeft

Hier kun je al je vragen op Ural gebied kwijt

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

friel

koppeling kleeft

Berichtdoor friel » Ma Mei 14, 2018 20:38

Hallo lui,

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van 2 ural's uit 1957 . . .Nou, dan weet je het wel . . . Nu lijkt het er op dat de koppeling blijft hangen als ik de koppelingshendel los laat. De koppeling pakt niet, de platen blijven kleven? Dan ineens pakt het weer en schiet je naar voren . . . Alles is geheel gereviseerd, dus ik ga er van uit ook nieuwe platen er in . . .??? Je voelt in de stuurhendel een klein moment dat de stift in het blok doorschiet ( daar lijkt het op ) en je hoort ook in het blok een soort rare zachte tik . . . schiet mij maar lek. Bekend euvel? Of toch blok eronder vandaan en koppeling nakijken ??

Benno van Ham

Re: koppeling kleeft

Berichtdoor Benno van Ham » Ma Mei 14, 2018 21:01

Beschadigde glijpennen. Nieuwe platen is maar de helft van het probleem

nicolai

Berichtdoor nicolai » Ma Mei 14, 2018 21:05

Welkom Friel,
Dat wordt sleutelen!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Teun

Berichtdoor Teun » Ma Mei 14, 2018 21:08

Hoi Friel...

Naar ik lees heb je de Ural compleet gereviceerd gekocht ? Waar heb je hem vandaan ?

Haal de bak er maar af... weet je gelijk wat voor een platen erin zitten en of ze al dan niet versleten zijn... kun je gelijk even kijken of alle veren nog aanwezig en heel zijn... misschien wel olie lekkage met natte platen tot gevolg...

Doe maar een paar foto’s van de bak (binnen en buitenkant)

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Ma Mei 14, 2018 21:30

Ook al zou iemand hier precies weten wat er mis is, open maken moet je hem toch.

Lijkt op ovale gaten in de metalen platen, de hele handel heeft dan ruimte om een beetje te kantelen en blijft dan hangen op de glijpennen. Als ze los schieten dan koppelt die meteen en je schiet weg.

Kun je meteen kijken of die netjes is gereviseerd.

nicolai

Berichtdoor nicolai » Di Mei 15, 2018 20:36

Eigenlijk vind ik dat wij Friel niet zo kunnen onthalen, de arme man!
Hij stelt een vraag en het enige wat je hoort is openmaken!
Helemaal gereviseerd maar waarschijnlijk met een kwast en nu een groot probleem.
Hoe handig ben je Friel? en op wie als jij het zelf niet kunt kun je vertrouwen?
Mocht je niet zo heel handig zijn hier tussen de boys die dat wel zijn mag je altijd je vraag stellen.
Gaande weg komt men vaak verrassend ver en er zijn ook nog sleutel treffens voor leden.....
Als je er zelf niet uitkomt kan een meer ervaren iemand je er doorheen trekken met je probleem.
Je blijft wel zelf verantwoordelijk maar het helpt vaak heel veel om het samen te doen.
Je kunt hier altijd voor de hand liggende vragen stellen als je het voor het eerst doet en het niet weet.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Terug naar “Ural”