laadstroom

Hier kun je alle vragen op Chiang Jiang gebied kwijt

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

nicolai

Re: laadstroom

Berichtdoor nicolai » Zo Mar 18, 2018 21:12

Dan hoop ik dat Benno of Ruud aanwezig zijn, dat zijn echt 2 van die no nonsens figuren
Op zaterdag kan ik eigenlijk nooit door mijn verplichtingen op de markt en scouting maar ook nog sporten enz.
Wel goed dat je je zelf hebt opgegeven voor de sleuteldag met de hellup vraag, ik weet het ook niet meer wat ik moet doen.
Sommigen binnen de club hebben al zoveel gekke dingen uitgevonden en volhard in grote problemen waardoor zij anderen kunnen helpen.
Die kennis delen zij heel graag zonder schroom om de kennis te verspreiden en hoe dat nu precies werkt, doe maar!!!!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

chinaman

Berichtdoor chinaman » Di Mar 20, 2018 13:34

Ja ik hoop ook dat er dan wel iemand aanwezig is die er verstand van heeft want voor mij is het ook altijd moeilijk om op zaterdag te komen.
Daarom heb ik nu een snipperdag geregeld zodat ik wel kan komen.
Och, nog een jaar of 11-12 en dan mag ik met pensioen. Heb dan voortaan alle tijd........... :lol: .........
CJ 750, XL 1200 C, 850 T3, PX 200 E, 2 CV, AK 80 !!

chinaman

Berichtdoor chinaman » Wo Apr 18, 2018 13:00

YES :stampen: YES :stampen: YES :stampen:

Eindelijk, laadprobleem opgelost.
Meet nu met wat gas erop 14,4 volt :stampen:
De rotor was dus het probleem, mede met de diodeplaat want daar was ook een diode van ontploft......

Dank aan allen en in het bijzonder aan Ruud :toost: .

johanremmers

Berichtdoor johanremmers » Wo Apr 18, 2018 22:31

Gefeliciteerd ! Ik zat me al af te vragen hoe het Chinaman was vergaan in het weekend met zijn drieenhalfjaar lange gebrek aan laadstroom. Gelukkig heeft je (eigen) accu het volgehouden. Veel rijplezier en dat het laadlampje (Puslampje in MZ-kringen) uit mag blijven.
Groet
Er zijn geen problemen, er gebeuren dingen.

chinaman

Berichtdoor chinaman » Do Apr 19, 2018 12:02

Dank je Johan maar er zijn in die periode wel enkele accu's verbruikt en altijd met een reserve accu in de bak en startkabels er bij.

Weinig tijd, niet gehinderd door enige kennis van zaken, toch zelf willen oplossen en het feit dat met diverse handelingen de boel toch aan het rijden kon blijven hebben natuurlijk bijgedragen dat het zo lang duurde.

Als het helemaal niet meer loopt dan wordt het meteen gemaakt, anders ben je uitgereden.

Maar goed, ik ben blij dat het eindelijk opgelost is.

:toost:

johanremmers

Berichtdoor johanremmers » Do Apr 19, 2018 16:47

Ha! Ik bedoelde met je eigen accu die niet opraakte dat je gewoon door bent gegaan; en al doe je er tien jaar over, als het rijdt rijdt het. Mijn Chang ziet er inmiddels uit als een net uit de blubber getrokken nadruppende prehistorische vondst, voor een moderne motorrijder een totaal afgeschreven onverantwoord stuk Niets maar ik heb de grootste lol op dit apparaat van onschatbare waarde (zonder trouwens het ‘moderne’ spul zoals dynamo’s,regelaars,richters waar ik me niet in wil verdiepen. Ik rijd net als een racer: de total lossmethode , net als mijn olie’systeem’....). Ieder zijn ding en samen komen we verder.
Groet

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Do Apr 19, 2018 17:08

johanremmers schreef:Mijn Chang ziet er inmiddels uit als een net uit de blubber getrokken nadruppende prehistorische vondst

Plaats eens een foto van je Monster, heb er al veel over gelezen hier op het forum, ben wel benieuwd :D

johanremmers

Berichtdoor johanremmers » Do Apr 19, 2018 17:51

Hoi Frank,komen wat stukjes in de RT te staan , vast met foto’s, kan iedereen mee’genieten’. Ik zit altijd te klooien met foto’s en andere digitale ‘meuk’. heb ook nooit een telefoon bij me, ja , alleen op de motor want die zit in mn motorpak en dat is nog zo’n apparaat waar je mee kan bellen. Ben ook altijd verwonderd over de fraaie foto’s en zelfs filmpjes die ik hier te zien krijg.....En dat voor iemand die ooit met een vaste baan op automatiseringsafdelingen heeft gewerkt maar het pand destijds per MZ in overspannen toestand heeft verlaten voor een ritje van 15.000 km door Europa. Wordt vervolgd....

johanremmers

Berichtdoor johanremmers » Vr Apr 20, 2018 14:03

67F12B8A-4719-4724-971E-7FB84991FA52.jpeg

Foto staat op z’n kop, past wel bij het hele plaatje, niets is normaal aan het ding (of aan mij?)

We zien door het bos een dubbel uitgevoerde bobine die binnen de minuut is te switchen van de een (van een eend) naar de ander (van een Harley), de min van beide zijn gekoppeld, gewoon even de plus van het ene stekkertje naar de ander en natuurlijk de (ook dubbel uitgevoerde) doppen even wisselen. Een kind kan de was doen. Ook handig om even je bobine te checken wil het ding weer eens moeilijk starten. Rechts zie je twee koptelefoonachtige pluggen waarmee ik de ontsteking inschakel en kan wisselelen van de ene accu naar de ander. Geen storingsgevoelige noodstop of andere schakelaars. Onder het blok hangt een extra gelaccu, niet meer als zodanig herkenbaar maar geeft als hij vol is en na 15.000 km nog steeds netjes 13,0 volt. Nog wat weetjes: tank is van een Junak, zadel van een eerdere Dnepr net als 18 inch achterwiel, Guzzi achterlicht, Koni’s achter, voorvorkveren van een BMW R100RS, Dnepr voorrem, BSA uitlaten, ducttape en evt aanwezig spuitwerk van de Action, nieuwe Dnepr eindaandrijving met 10:35 erin (3660 toeren/min bij 100 echte km/u), und so weiter....

Terug naar “Chiang Jiang”