Brand in de koplamp...

Hier kun je alle vragen op Chiang Jiang gebied kwijt

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

chinaman

Brand in de koplamp...

Berichtdoor chinaman » Ma Jun 04, 2018 11:25

Gisteren tijdens een blijkbaar iets te ruig ritje over een zandpad valt de Chang plotseling stil.
Geen stroom meer, lijkt het op.
Het controle lampje gaat niet meer branden.
Accu gemeten, stroom genoeg?
Zekering bekeken, kapot.

Wat blijkt nu, tijdens het ruige ritje met toch wel enkele heftige kuilen en zo is blijkbaar de ijzeren kap binnenin de koplamp, die de
lamp vasthoud in de reflector, tegen de stekker van het contactslot aangekomen en de kortsluiting was daar...........
Om die ijzeren kap zat wel een rubber mof maar die is blijkbaar doorgeschuurd door de tijd.
Resultaat: stukje uit de rubber mof gebrand en stekker verbrand/gesmolten.
Dus tip voor andere Changisten, kijk ff hoe het bij jou Chang zit. Of er voldoende ruimte is tussen kap en stekker.

Ff provisorisch opgelost en zonder koplamglas/reflector unit naar huis gereden.

Weer werk aan de chinese winkel...... 8) ..........
CJ 750, XL 1200 C, 850 T3, PX 200 E, 2 CV, AK 80 !!

johanremmers

Re: Brand in de koplamp...

Berichtdoor johanremmers » Do Jun 07, 2018 18:06

Ach, ik zie dat je ook nog een Harley, guzzi, vespa en een eend hebt en anders maar die ak80 bespelen. Maar die brand in de koplamp heb ik ook eens gehad na al dat gestuiterd over zandpaden met de Chang . Bij mij is niks meer origineel in de koplamp, de (licht)schakelaar is van een Dnepr, en de kortsluiting lag aan een slechte verbinding met die schakelaar. De total loss ontsteking had ik op dat moment op de reserve accu dus de boel bleef gewoon rijden. Als je maar thuiskomt, in welke staat van mens en machine maakt me niet uit. Zo is eens in het gangpad hier een Jawa nog net niet in de fik gegaan nadat de kabelboom van voor tot achter was gesmolten ;kun je hebben als je met een onderweg gevraagd zilverpapiertje om de enige zekering de boel weer op gang probeert te krijgen.
Heb nog nooit zo’n fraaie kermis de 7 kilometer naar huis meegemaakt.....
Er zijn geen problemen, er gebeuren dingen.

chinaman

Berichtdoor chinaman » Vr Jun 08, 2018 14:27

Haha ja Johan, thats the spirit. Thuis komen.........hoe dan ook.
Is inmiddels opgelost, moest wel want morgen moet hij weer mee naar een motortreffen.
Heb de contact lipjes van het slot ong. 45 graden voorzichtig naar achter gebogen, richting tank dus, en losse stekkertje gebruikt.
Misschien geen professionele oplossing maar het werkt en er is nu ruimte genoeg.

De eend is overigens niet meer in mijn bezit en de Sportster is een "FLT Tour Glide Classic Belt Drive" :? geworden.
Heb dit wel eens willen veranderen maar zoals zoveel dingen in mijn leven, "ik weet niet hoe".
Maar ben niet de enige daarin, Benny Neyman wist het ook niet en maakte er toen maar een liedje van........ 8) ...........

Wel knap van je dat je weet wat een AK80 is. Zit je zelf ook in die business?

Nou, ik ga de Chang ff bepakken......
CJ 750, XL 1200 C, 850 T3, PX 200 E, 2 CV, AK 80 !!

johanremmers

Berichtdoor johanremmers » Za Jun 09, 2018 08:18

Ja precies, rijden met dat ding! Ik ben net terug van een uurtje rijden en dacht eindelijk mijn super geavanceerde benzineaftapsysteem te kunnen gebruiken voor een voor Spoordonk gestrande zgan R1200GS rijder (Met een kapot benzinelampje en daarom is alle electronicareut er bij mij afgedonderd) maar hij had al een sleep geregeld. Een sleep....Ja, een beetje improviseren is er niet meer bij. En die AK80, ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst aan het nieuwste model kalasjnikov dacht....toen gaan googelen ....vandaar. Zelf wel 25 jaar saxofoon gespeeld maar ooit met alleen handbagage als enige bezit uit Kenia teruggekomen en dan spelen er andere dingen...
Veel (rij)plezier nog!

Toch jammer van die Eend....maar, hij rijdt vast nog
Er zijn geen problemen, er gebeuren dingen.

Terug naar “Chiang Jiang”