Tips

Hier kun je advertenties kwijt voor spullen waar je vanaf wilt of die overbodig geworden zijn. Alle aangeboden spullen zijn voor verantwoording van de verkoper en de UDCN heeft hier verder geen bemoeienis mee.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Rogier

Tips

Berichtdoor Rogier » Ma Jun 11, 2018 12:12

Hallo,

Ik zit er over te denken een ural/dnepr/chang yang met zijspan te kopen. Ik ben geen echte sleutelaar. Wat zijn jullie tips en misschien heeft iemand er een te koop. Prijs tot 2500€

nicolai

Re: Tips

Berichtdoor nicolai » Ma Jun 11, 2018 16:17

Goede vraag Rogier en welkom,

Ik zou er niet aan beginnen, mag natuurlijk wel en iedereen is welkom.
Je budget is laag wat de problemen niet kleiner maakt en je een knutselfiets koopt.
De techniek is eenvoudig en simpel maar de onderhoud interval is zoals een oude Engelse motor.
Realiseer je ook dat je niet de snelweg op kan en woon/werk is tenzij dat om de hoek is uitgesloten.
De reparaties zul je zelf moeten doen want bij wegbrengen gaat het ook mis, de motorzaak in de buurt
heeft er ook geen verstand van tenzij er zo,n ouwe grijze muis aan gaat sleutelen kun je geluk hebben.
Wat is wijsheid? Kijk maar wat je doet of aandurft, succes en welkom!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

freekz

Berichtdoor freekz » Ma Jun 11, 2018 17:13

Staat op speurders wel een redelijk span volgens mij. Is al het een aan gebeurt. Dnepr, staat in Heemskerk

freekz

Berichtdoor freekz » Ma Jun 11, 2018 17:15

nicolai

Berichtdoor nicolai » Ma Jun 11, 2018 20:12

De basis ligt aan het begin van je probleem, hoe is het gekomen dat je dit wilt? Je kunt nu nog terug.
Bij de meeste patiënten helpt dit om in te zien hoe ze er vanaf kunnen komen.
Het is een hobby en niet zomaar een motor erbij, ik heb me er ook in vergist maar je wordt er wel handig van
Je moet je echt vast bijten in de materie maar je koopt zo'n ding niet om kilometers te maken
Maar ja je wilt natuurlijk tips.
Uh, uitgangspunt dat de motor/versnellingsbak en dynamo goed zijn lijkt mij in jou geval het handigste.
Maar voor de meesten toch wel een probleem als hier wat mis is.
Bloemkoolwielen of onronde wielen of verroest, banden zijn relatief goedkoop voor dit soort motoren
Verder de algehele staat van de motor en het elektra, let op dat er niet mee gerommeld is.
Verdachte draadjes of een brandend lampje is altijd een groot probleem en let op de verlichting.
Je kunt het beste kopen van een clublid, de meesten vertellen wat ze eraan gedaan hebben of niet zelf konden
en je krijgt gewoon eerlijk te horen wat er aan mankeert en wat de zwakke punten zijn en waarop te letten.
Olie verbruik zul in het begin echt dagelijks moeten controleren en hou deze op pijl.
En natuurlijk loodvervanger toevoegen of een andere kwaliteit benzine tanken bijvoorbeeld octaan 98 of 101 maar
dat zit hem niet in de speciale eigenschappen maar wel de houdbaarheid van het knalsap.
Zo ook de olie is van een ouder type dus goedkoop verkrijgbaar als je weet wat je hebben wilt.
Aan de andere kant moet je soms ook denken....nou dan verkoop ik hem weer, haha!!!
Die groene is trouwens een leuk ding om te zien en al wat aan gebeurt, wellicht, ga eens kijken zou ik zeggen!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Teun

Berichtdoor Teun » Wo Jun 13, 2018 21:27

Mooie kleur mooie fiets...... kop klepper lekker makelek... kopen dat ding..... voor dat bedrag raak je hemook weer kwijt :D

Terug naar “Te koop aangeboden”