ook gevallen voor een russische..

Ruimte om jezelf en je motor even off topic voor te stellen of zomaar wat in het rond te ouwe......
freekz

Re: ook gevallen voor een russische..

Berichtdoor freekz » Ma Mei 15, 2017 22:38

WP_20170515_009.jpg

freekz

Berichtdoor freekz » Ma Mei 15, 2017 22:40

WP_20170515_011.jpg

weer spontaan een schroefje verloren.. hier had ik echter niet aan gedraaid oid. begon opeens op 1 cilinder te lopen(kwam evengoed wel thuis :wink: )

freekz

Berichtdoor freekz » Do Mei 18, 2017 22:45

zo, en nadat ik de naald van de vlotter weer redelijk recht had gemaakt, was het overlopen van de linkercarburateur ook over.. dit was na de zoveelste keer schoonmaken en testen met perslucht.. sloot prima af totdat ik het geheel monteerde. stroomde er echt uit..

Nejra

Berichtdoor Nejra » Vr Mei 19, 2017 11:23

Vlotternaald krom?? hoe krijg je dat voor elkaar?? :shock:
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo uit 1962
- IMZ/Ural 8.103-10 met span uit 1992
- Yanaha XJ-600 Diversion uit 2002
- Aprillia Scarabeo 250 ie uit 2008

:toost:

freekz

Berichtdoor freekz » Vr Mei 19, 2017 12:31

dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker, of hij al iets krom was of dat het een keer door onzorgvuldig monteren van mijn kant komt.

nicolai

Berichtdoor nicolai » Vr Mei 19, 2017 20:02

Ja en nauw heb je een probleem, je zou hem nog kunnen demonteren en over een glasplaat rollen.
Zo kun je goed zien waar het zit, een klein spiegeltje werkt ook in de bush.
Als je weet waar het zit kun je het weer terug buigen maar pas wel op, het is precisie werk.
Een probleem kan niet worden opgelost met het zelfde systeem dat het gecreëerd heeft (Albert Einstein)

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Vr Mei 19, 2017 22:51

vlotternaald krom is best een prestatie. is best een klein dik ding war niet veel krom aan kan zonder echt niet meer te passen. Wel zit er natuurlijk zo'n mooi mini-ringetje bovenop die moet afdichtten.

benno

Nejra

Berichtdoor Nejra » Za Mei 20, 2017 07:09

Als ik het goed zie is het een K301 of k302 carburateur. Dan is het alweer makkelijker. Langer en met zoń rond drijvertje in het midden. Die kun je wel scheef in elkaar krijgen. als je dan gelijk boutjes aandraait trek je eea makkelijk krom. Ergo: eerst alles met de hand op zijn plek zetten, checken en dan pas boutjes er in.

Vervelend dat het gebeurd is, maar we hebben allemaal wel eens onze onhandige momenten. Gewoonlijk gaan we dan op zoek naar een oplossing...

Enige oplossing om eea netjes recht te krijgen is inderdaad voorzichtig buiten en controleren middels rollen op een glasplaatje zoals Nicolai hierboven al aan gaf. Als dat niet lukt zit je aan een revisiesetje vast voor een nieuwe naald:

Dan zijn er een paar alternatieven te koop, zoals bijvoorbeeld:
De officiele revisieset
Alleen de vlotter
en de vlotter en boutjes uit een setje Deni-spul zouden in principe ook moeten passen
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo uit 1962
- IMZ/Ural 8.103-10 met span uit 1992
- Yanaha XJ-600 Diversion uit 2002
- Aprillia Scarabeo 250 ie uit 2008

:toost:

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Za Mei 20, 2017 09:31

verhips, helemaal overheen gekeken. dacht dat hij een moderne carb eronder had zitten maar het topic had me moeten waarschuwen.

ach, in dat geval is de naald wel recht te krijgen mit shij los in de vlotter geschoven is. Heb ook al gesoldeerde exemplaren gezien die je alleen maar voorzichtig kunt gaan buigen met een tangetje.

Succes,

Benno

Lupo

Berichtdoor Lupo » Za Mei 20, 2017 09:51

:lol: Door het oog van de naald!

freekz

Berichtdoor freekz » Za Mei 20, 2017 14:01

Hij sluit weer af hoor :D . Gewoon voorzichtig in de bankschroef, beetje buigen, even kijken, beetje buigen enz.

nicolai

Berichtdoor nicolai » Za Mei 20, 2017 20:01

Goed te horen dat het toch gelukt is!!!
Met aandacht en wat werk meer is het dan toch goed gekomen, goedzo!
Een probleem kan niet worden opgelost met het zelfde systeem dat het gecreëerd heeft (Albert Einstein)

freekz

Berichtdoor freekz » Di Mei 23, 2017 18:54

hmm.. starten gaat redelijk(behalve dat de kickstarter het nu niet meer doet), maar als je gas geeft horten, stoten, proesten. beide bougies zijn wat geroet, misschien een probleem met de vervroeger? probleem is er ook al de motor nog koud is, volgens mij heb je bij een probleem met de bobine er meer last als de motor warm is toch?

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Di Mei 23, 2017 19:41

Heb je al de klepveren getest ? Als je zeker weet dat je ze goed hebt gesteld, dan kan het zijn dat de veren te slap zijn of dat ze gebroken zijn. Als de cilinder dan aanzuigt gaat de klep open door het vacuum omdat de veer niet genoeg kracht meer heeft om hem tegen te houden. Dan krijg je inderdaad dat ploffen en proesten.

Je kunt zien of ze zijn gebroken, er zitten 2 veren op 1 grote en binnenin nog een kleinere.
Of ze slap zijn kun je testen door ze in te drukken met je duim. Als dat makkelijk lukt zijn de veren te slap.

Fatsoenlijke veren kun je kopen bij Jan Wassenaar, dit zijn veren van een BMW, deze blijven sterk en breken niet in tegenstelling tot de Russische versie.

Dit kun je vrij makkelijk testen.

Bobine kan ook hoor, slappe vonk. Maar kan ook nog heel veel meer zijn :( Bougiedoppen, bougiekabels....

Plaats eens een foto van de ontsteking

freekz

Berichtdoor freekz » Di Mei 23, 2017 20:04

heb de motor op mijn werk laten staan, foto gaat dus even niet.. was vanochtend met max. 60 per uur aangekomen, wilde dat terug niet meer riskeren. is een contactpuntenontsteking. moet je de mechanische vervroeger met de hand kunnen verdraaien.? Leek vast te zitten. verder merkte ik dat de motor wel erg fanatiek laadde, bij een beetje gas geven liep de accuspanning zomaar op naar 17 volt.. spanningsregelaar open gemaakt, 1 puntje leek vast te zitten, ging in ieder geval niet open. schoongemaakt/geschuurd, toen deed hij het wel weer. Kan het misschien niet zo zijn dat doordat de spanningsregelaar zijn werk niet deed, deze ook de bobine heeft vernield?

Terug naar “Ik en mijn fiets”