molest

Ruimte om jezelf en je motor even off topic voor te stellen of zomaar wat in het rond te ouwe......

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

nicolai

molest

Berichtdoor nicolai » Do Jul 27, 2017 10:50

Waar ik al een tijdje niet over geschreven heb maar nu toch maar eens ga doen.

Molest en pesten heb ik al een tijdje last van en ga jullie op de hoogte houden van mijn strijd en hoe je hiertegen te wapenen.

Afbeelding
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

nicolai

Re: molest

Berichtdoor nicolai » Do Jul 27, 2017 11:07

mijn motor staat sinds enige tijd op een andere plek op de hoek van de straat doordat er ondergrondse vuil containers zijn geplaatst.
Nu is dit al meer dan een jaar het geval en ben naar aanleiding van een buurt bewoner die zich heel erg druk maakt om de stand plaats
van mijn motor al meerdere keren lastig gevallen door de gemeente of wijkagent die dan op mij afgestuurd wordt.

De eerste keer was de aanleiding dat mijn motor voor een gemeentelijk bankje stond en dat hij daar weg moest, nu was dat simpel door hem een stukje te verplaatsen maar vond het wel vreemd dat de gemeente mij hierover belde, maar goed het kan en mag.

Enige tijd later stond de wijk agent voor mijn deur die het allemaal erg vervelend vond maar toch bij mij langs moest komen doordat er
een melding was gekomen dat iemand zich irriteerde aan de motor, de agent vond het overigens een prima plek dus kon hij blijven staan.

Plots werd ik vorig jaar aangesproken door de klager in kwestie waarvan ik tot dan niet wist wie het was maar hij maakte zich behoorlijk dik.
Ik moest hem maar bij mij thuis voor de deur zetten (wat helemaal niet gaat) en anders zou ik het wel merken.
Een parkeervergunning zou ook nog een optie zijn maar dat wil ik de wijk niet aandoen ivm. de parkeer drukte (randstad)
Toen ik dit vertelde tegen de boze buurman moest ik hem dan wel bij mij voor de deur zetten en niet in het parkeervak bij hem voor de deur.
De parkeervakken zijn 3 mtr verderop en dan wel legaal dus wat is het probleem zou je zeggen.
een aantal dagen geleden was er al met een mes gaatjes in het zijltje gestoken wat ik al zeer zonde vond maar nu is het echt aan flarden gesneden.

Ik heb mij zelf nu een wild camera aangeschaft die reageert bij beweging en je ergens kunt ophangen draadloos in een boom of auto.
Zo'n camera filmt alleen bij beweging als er wilde dieren zijn en is dus ideaal voor dit soort missies.
We zullen zien of ik de dader in kwestie kan pakken maar hou jullie op de hoogte en stuur eventuele veranderingen want ik kan het nog niet bewijzen dat het mijn boze buurman is en zal mij tot die tijd gedeisd moeten houden.

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Do Jul 27, 2017 13:42

Fijne buurman heb je, lijkt me niet zuiver in zijn bovenkamer als die een mes in iemand anders zijn eigendom steekt.

Zeker zo een type als bij Mr Frank Visser.

Ik ben altijd van mening dat je in zulke types geen energie moet steken, maar als ze je spullen vernielen :slaan:

Teun

Berichtdoor Teun » Do Jul 27, 2017 15:17

Betreurenswaardig, andermans spullen vernielen..... helaas rest er dan niets anders dan "hard en meedogenloos" uit te halen naar de dader....... :schieten:

nicolai

Berichtdoor nicolai » Do Jul 27, 2017 18:29

Rustig....dat was mijn eerste gedachte ook maar zo werkt het niet.
De camera is besteld en moet ik op een handig moment in de boom hangen.
Het is een wild camera die ook s' nachts bij beweging filmt tot 30mtr met een batterij pack die je elke 6 weken moet vervangen
Daar moet dan nog wel een sd kaart in van 32Gb en kun je 8 mega pixels opnemen.
Waar ik nu op moet letten is de camera zo te plaatsen dicht bij de motor zodat hij alleen daar de beweging ziet.
Volgende probleem is natuurlijk zomaar een camera ophangen in openbare ruimte maar dat ga ik navragen bij de gemeente
Mocht iemand het beter weten of verstand van hebben hoor ik dat graag.

Frank65

Berichtdoor Frank65 » Do Jul 27, 2017 18:53

Daar hoef je niet voor naar de gemeente, dat kan ik je ook vertellen, dat mag niet. Je mag alleen je eigen grond filmen alles daarbuiten is stafbaar, tenzij je dat duidelijk aangeeft door een bord te plaatsen, waar op staat dat je aan het filmen bent, maar dan schiet je je doel voorbij.

Slimste zou zijn ander plekje zoeken en je buurman negeren.
Hier krijg je alleen maar gezeik mee en een hoog adrenaline gehalte, waardoor je slecht gaat slapen enzo.

Lupo

Berichtdoor Lupo » Do Jul 27, 2017 18:58

:? Mooi klote. Ga een nachtje onder je zeiltje liggen en ros 'm in elkaar als hij toeslaat.

Teun

Berichtdoor Teun » Do Jul 27, 2017 19:48

Hoi Nicolai

Wat camera,s op hangen aan gemeente eigendommen betreft.... Nee.

Camera ophangen aan je eigen gevel met het doel je eigendom in de gaten te houden dan wel beschermen.... ja dat mag! Zolang de privacy niet geschonden word. Dus je naaktlopende buurvrouw filmen opslaan voor eigengebruik of op internet zetten mag niet..... maar filmen van inbrekers, vernielers enz.... en dit gebruiken als bewijs materiaal dat mag wel... als er in je buurt wat gebeurt is komt de politie graag de beelden bij je ophalen. Als personen gefilmd worden op privé terrein moet je dat officieel aangeven.

Hier wat interpretaties van een van mijn camera's

Helaas nodig, en werkt ook preventief.

Koop een goede en hang hem aan de gevel van je huis.

image5.PNG

image4.PNG

image3.PNG

image2.PNG

image1.PNG

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Do Jul 27, 2017 19:53

nicolai, balen voor je dat blijkbaar mensen zo kinderachtig moeten zijn dat ze andermans spullen kapot maken. een echte oplossing voor je heb ik ook niet.

Succes met de strijd in ieder geval, ik hoop dat je ze niet in levende lijve betrapt of dat je jezelf goed kunt inhouden op dat moment, ik weet niet of ik er veel geduld mee zou hebben in ieder geval.

Benno

nicolai

Berichtdoor nicolai » Do Jul 27, 2017 20:07

Ik heb mijn vraag bij de gemeente neergelegd en zal het wel afwachten wat het antwoord is.
Anders doe ik het illegaal of moet ik een mijn huidige camera systeem zo aanpassen dat ik 150mtr ver kan kijken.
Het systeem dat er nu hangt heeft 2 camera's en filmt de voortuin en ook de openbare weg, de politie vraagt in mijn buurt
regelmatig beelden op van voorbij rijdende auto's of personen als er weer eens wat is gebeurd zoals een overval of beroving.
Ik woon middenin Laakkwartier den Haag en niet een of ander rustig dorpje dit zijn andere omstandigheden, het barst hier van de
jalabba's en de boerka's, Polen, Bulgaren en dan zit er in de straat ook nog een hoerenkast en 3 coke dealers, deze rustige lommerrijke laan?
Rustig slapen doe ik toch wel en kan mij er persoonlijk niet druk om maken maar het is zoveel werk en zo zonde, desnoods maak ik een nieuwe.
Een kwestie van bij schuimpie de polyether dealer over de brug om de hoek een stuk sky leer bestellen of bij de meubelstoffeerder in Laak.
Voor je het weet heb ik weer zo'n uitlaten project te pakken en je weet niet of het terug keert? en daar zit de kneep of de snee?

Partizan

Berichtdoor Partizan » Vr Jul 28, 2017 07:42

Gevalletje van Nederland op z'n best, om je heen gebeurd er van alles en een hobbyist is weer de dupe van alles.
Zelf ook meegemaakt en ook opgelost op een niet orthodoxe manier maar er zat gewoon niks anders op. Dat wil niet altijd het beste zijn maar voor mij zat er niks anders op. Daarna geen last van gehad.

Ondertussen heeft iedereen een midlife crisis gekregen en heeft de 1 een grotere harley gekocht dan de ander of me buurjongen aan de overkant trekt het meeste aandacht met z'n golf 3 GTI dus die help ik een handje mee.

Succes maar dat lukt wel! :schieten:

nicolai

Berichtdoor nicolai » Vr Jul 28, 2017 20:03

Zo FF huilie huilie maar toch iemand gevonden die het voor mij kon naaien, Svetlana!
Duct tape eerst aan de achterkant geplakt op de scheuren op hun plek te houden.
Vervolgens een zigzag steek erover van buitenaf en deze met een fijner patroon herhaald.
Diverse mespunten zijn ook op deze manier gestikt, en dan maar hopen dat ze hem met rust laten tot nader order!
De camera zooi is nog niet binnen maar heb er wel een mooie plek voor gevonden en over legale alternatieven nagedacht.
Zoals vanuit de auto of simpel aan een stokje in het bloemen perkje met het risico dat iemand hem ziet maar is wel een goed plekkie!
Ofuhhh tussen het zijspan en motor bevestigen met een metalen standaard bestand tegen molest ofzo?
Leuke zoektocht om uit te zoeken hoe je zoiets aanpakt, doet me toch een beetje denken aan KGB praktijken, haha!

Afbeelding

Teun

Berichtdoor Teun » Vr Jul 28, 2017 23:10

De Lada naaimachine in geruild voor een Toyota :lol: ben benieuwd wat de camera beelden gaan opleveren......

raz50

Berichtdoor raz50 » Za Jul 29, 2017 14:09

Het probleem met illegaal opgenomen beeldmateriaal is dat het juridisch onbruikbaar is. Bedenk dus wel wat voor pad je wilt gaan bewandelen. Als die bewuste buurman lijdt aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis dan zal die je gaan pakken daarvoor.

Maar dat kan jij misschien beter inschatten dan ik. ;)
Hoe dan ook klote voor je. Van zoiets gaat je bloed koken.

nicolai

Berichtdoor nicolai » Za Jul 29, 2017 16:19

Alle spullen zijn binnen, de camera, SD kaart 32GB, en een hele grote set penlite AA batterijen.
Er kunnen 4 batterijen in de camera en 4 extra voor langere gebruiksduur.
Hij werkt eenvoudig en wijst zichzelf op het bedieningspaneeltje, je kunt de datum en tijd instellen en deze zie je in het opgenomen filmpje terug
ben nu aan het experimenteren hoe en wat en op welke stand er wat gebeurd voor het beste resultaat.
Het is een leuke complete set waar de kabels bijgeleverd worden voor computer of televisie, zodra je hem aan de computer aansluit gaat het vanzelf en kun je de beelden in aparte filmpjes bekijken van 10 seconden of foto's maar kunt hem ook instellen op een half uur opname.
Van VGA tot 5 mega pixel film, geen hele bijzondere kwaliteit maar genoeg voor het doel, hij doet het 6 weken lang.
Juridisch ga ik mij niet mee bezig houden dat geeft alleen maar gedoe, ik heb er niet eens aangifte van gedaan, helder toch.
Foto's komen later

geert

Berichtdoor geert » Za Jul 29, 2017 16:44

nicolai schreef:Zo FF huilie huilie maar toch iemand gevonden die het voor mij kon naaien, Svetlana!
Duct tape eerst aan de achterkant geplakt op de scheuren op hun plek te houden.
Vervolgens een zigzag steek erover van buitenaf en deze met een fijner patroon herhaald.
Diverse mespunten zijn ook op deze manier gestikt, en dan maar hopen dat ze hem met rust laten tot nader order!
De camera zooi is nog niet binnen maar heb er wel een mooie plek voor gevonden en over legale alternatieven nagedacht.
Zoals vanuit de auto of simpel aan een stokje in het bloemen perkje met het risico dat iemand hem ziet maar is wel een goed plekkie!
Ofuhhh tussen het zijspan en motor bevestigen met een metalen standaard bestand tegen molest ofzo?
Leuke zoektocht om uit te zoeken hoe je zoiets aanpakt, doet me toch een beetje denken aan KGB praktijken, haha!

Afbeelding

Hallo Nicolai, mag je je vrouwtje wel eens voor verwennen (bosje bloemen of zo) Groet Geert

nicolai

Berichtdoor nicolai » Za Jul 29, 2017 20:28

Dat wil je niet weten man!! mijn vrouw zegt altijd een echte vent komt niet thuis met bloemen maar met honger!
En ook nog een snee in zijn neus!!!

Nejra

Berichtdoor Nejra » Zo Jul 30, 2017 19:34

Verdorie.. Ga ik een paar weken op vakantie, beginnen ze Russen te slopen om me heen. Vervelend, van die buren! :evil:

eigenlijk hoop ik dat je die camera niet nodig gaat hebben en dat dit iets eenmaligs was, maar helaas is mijn hoop daarop niet heel groot... :schieten:
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.103-10 met span
- Aprillia Scarabeo 250 ie
- Yamaha SR400

:toost:

nicolai

Berichtdoor nicolai » Zo Jul 30, 2017 20:14

Ach we zullen zien, het hele spul is genaaid en weer dicht en voor hoe lang geen idee!
De camera ben ik aan het testen en op de korte afstand doet hij het niet geweldig met de registratie.
Achter een raam doet hij gewoon weinig tot niets maar ervoor gaat al beter vanaf een paar meter filmt en registreert hij alles.
Dat komt dus precies mooi uit waarvoor hij bedoeld is.

Teun

Berichtdoor Teun » Do Aug 03, 2017 21:16

Hallo Cherlock Holmes, al wat te melden 8)

panzermike

Berichtdoor panzermike » Do Aug 03, 2017 22:01

Teun schreef:Hallo Cherlock Holmes, al wat te melden 8)

dat zat ik me ook af te vragen, ik probeer me hier in te lezen om ook aan een zijspanhobby te beginnen en naast alle info is een topic met een beetje spanning en sensatie een welkome afwisseling
trotse bezitter van een intruder vs750 met apehanger en een dnepr mt10 met een veel te laag stuur

nicolai

Berichtdoor nicolai » Wo Aug 09, 2017 15:23

Was ff op vakantie bij de Stasi in Oost Duitsland voor een spoed cursus en veel bijgeleerd

Siegfried

Berichtdoor Siegfried » Wo Aug 09, 2017 15:43

Of even OMG 1% UDCN bij die buurman langsturen?

nicolai

Berichtdoor nicolai » Do Okt 12, 2017 21:24

Nou weer een pest update van problemen in de randstad van den Haag en omstreken
Als ik de straat uitloop sta ik in het laakkwartier naar het schijnt een achterbuurt volgens het nieuws
Daar lopen mannen in jurken en vrouwen in boerka's de hele dag heilig te wezen en ik heb niet op de PVV gestemd.
Ik kan daar altijd vreselijk om lachen tot ik deze morgen een foto onder ogen kreeg van mijn zoon
Papa er hangt een rood formulier aan je zijspan bak die naast het plantsoen staat, heel netjes aan de spatbord slab geplakt.
Ja, hoor de gemeente, wat dat deel van een brommer daar is achter gelaten en binnen 7 dagen weg moet zijn, anders komen ze hem ophalen.
Zie je wel toch weer die ouwe van daar boven op 1 hoog die altijd loopt te zeiken, een soort vete waarvan ik het mij niet kan voorstellen?
Het zijspan haal ik van de week ff weg want ik heb 7 dagen de tijd en vandaag rvs ingekocht met een binnenmaat van 50mm.
Ik heb er ooit een steun voor gemaakt om met het zijspan te kunnen rijden zonder motor met 2 wieltjes ter ondersteuning.
Deze moet ik dringend aanpassen nadat ik ooit het zijspan heb verbreed en het niet meer past en dan kan ik er pas mee manoeuvreren.

Teun

Berichtdoor Teun » Vr Okt 13, 2017 19:58

Is die buurman nog vrijgezel, heb ik de oplossing....... mijn buurvrouw...... :lol:

nicolai

Berichtdoor nicolai » Vr Okt 13, 2017 20:40

Nou Teun van mij mag ze.............
Die ... woont op 1 hoog en kijkt de hele dag uit zijn raam en dan denk ik? Ga toch wat leuks doen met je leven!!!
Ik ben vandaag ook begonnen met een cursus beeldhouwen dan ben je lekker bezig als kunstenaar.

nicolai

Berichtdoor nicolai » Wo Mei 16, 2018 17:41

Ja, hoor...........het heeft weer wat verzonnen, zucht?
Kenteken plaat eraf geschroefd.... en weg foetsie.
Nu heeft Svetlana gelijk een nieuwe laten maken en de wijk agent ingelicht.
Officiële aangifte en weet wat meer om je zelf in te dekken
Maar nu nog een list verzinnen om hem te betrappen, ik heb namelijk een wild camera!
In de boom ophangen is eigenlijk geen optie want dat merkt hij op of op een stok in het plantsoen staat ook raar.
Op de motor monteren met een beugel tussen de bak en de motor, dat ga ik doen!
Ik had het ook kunnen weten 2 weken interval sinds hij weer buiten staat.

Partizan

Berichtdoor Partizan » Wo Mei 16, 2018 23:42

Het is Ongelofelijk dat niet normaal je fiets en hobby op straat kan laten staan zonder gesloop en getreiter...

Het zelfde meegemaakt met me v50 nato...

Hopelijk lukt om die vent bij z’n ballen te pakken. Meestal lukt dat niet, hij doet voert een treiter beleid tegen de wet en de tegen partij dient Zich aan de wet te houden om hem te kunnen pakken....

nicolai

Berichtdoor nicolai » Do Mei 17, 2018 20:54

Hoe was het ook alweer? als je de vijand wilt verassen moet je het niet aan je vrienden vertellen wat je van plan bent.
Denk dat ik het hier wel kan schrijven......
Gewoon geduldig afwachten en doen alsof je het niet weet of notie van hebt...tranqillo.
Als er dan binnenkort wel weer een plakkaat opzit van de gemeente tot verwijdering, weet ik het zeker.
De kunst is om zijn eigen listigheid tot beweging aan te moedigen en hem zo te betrappen, kortom niets doen!

chinaman

Berichtdoor chinaman » Vr Mei 18, 2018 13:03

Ik begin steeds meer thuis te worden in de elektra, zie laadprobleem, dus ik zeg: 220 volt erop!!!! daar zal hij wel van gaan springen die buurman van jou :stampen: :stampen:
CJ 750, XL 1200 C, 850 T3, PX 200 E, 2 CV, AK 80 !!

Terug naar “Ik en mijn fiets”