
уша́нка Uschanka
Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra
Re: уша́нка Uschanka
Dat dacht ik ook, past niet.... heb nu wel drie toeters 

Re: уша́нка Uschanka
Zo toeter is binnen, eerder schreef ik al dat het uitwisselen van frontjes niet past, oude m72 toeter heeft een diameter van 85 mm de latere modellen 90 mm.
Ook is de behuizing een stukkie dikker tegen over het latere model.
Nu nog een origineel achterlicht, iemand iets ter overname?
Ook is de behuizing een stukkie dikker tegen over het latere model.
Nu nog een origineel achterlicht, iemand iets ter overname?
Re: уша́нка Uschanka
En heb nog een paar R71 doppen...... zouden die op een vroege M72 gezeten kunnen hebben?
Re: уша́нка Uschanka
Heb nagenoeg alle onderdelen bij elkaar om een vroege M72 op te bouwen, enige wat nog ontbreekt is een achterspatbord, pasagiers zitje met twee van die lage veren... en een m72 stuur....en een koplamp met km. teller klein materiaal koop ik bij Jan Wassenaar....
Foto’s van het project volgen....
Foto’s van het project volgen....

Re: уша́нка Uschanka
Onder het mom van het molotov ribbontrop pact zou het niet gek dat zeker bij de allereerste serie die van de band kwamen ook eventuele bmw items erop gezet werden.
Net als alle andere projecten in opstart fase werden kleine secundaire zaken na gestuurd uit land van herkomst als blijk van hulp, of werden van andere motor merken dit soort zaken gebruikt.
Was het gebruikelijk? Ja
Voorbeelden? Bijvoorbeeld vw die in Mexico de productie van de kever start. Body en plaatwerk werd lokaal gemaakt, technisch werd bedrading en motor werk na gestuurd omdat ze er niks van bakte in Mexico tot ze het zelf konden overnemen.
Bewijs? Ik heb het helaas nog niet zwart op wit gezien maar voor mij persoonlijk wel een aanname die wel zeer goed mogelijk was.
Dit gebeurde namelijk niet alleen in Rusland maar ook Duitsland en andere landen.
Iets niet op voorraad pak het van een ander merk als het maar werkt.
Net als alle andere projecten in opstart fase werden kleine secundaire zaken na gestuurd uit land van herkomst als blijk van hulp, of werden van andere motor merken dit soort zaken gebruikt.
Was het gebruikelijk? Ja
Voorbeelden? Bijvoorbeeld vw die in Mexico de productie van de kever start. Body en plaatwerk werd lokaal gemaakt, technisch werd bedrading en motor werk na gestuurd omdat ze er niks van bakte in Mexico tot ze het zelf konden overnemen.
Bewijs? Ik heb het helaas nog niet zwart op wit gezien maar voor mij persoonlijk wel een aanname die wel zeer goed mogelijk was.
Dit gebeurde namelijk niet alleen in Rusland maar ook Duitsland en andere landen.
Iets niet op voorraad pak het van een ander merk als het maar werkt.
Re: уша́нка Uschanka
Twee vetnippels en de ‘kanalen’ die naar de lagers lopen...
- Benno van Ham
- Berichten: 3094
- Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58
- Locatie: Langeweg
- Contact:
Re: уша́нка Uschanka
mooi, nu een paar goede conische lagers erin en klaar ben je.
je kunt aan deze constructie wel zien dat hij moeilijk gewerkt zal hebben met de normale taatslagers,. Het loopvlak van die lagers dekt het gehele kanaal al ongeveer af, vet erin spuiten zal dan ook niet veel doen omdat dit door de lagerschaal wordt tegengehouden.
benno
je kunt aan deze constructie wel zien dat hij moeilijk gewerkt zal hebben met de normale taatslagers,. Het loopvlak van die lagers dekt het gehele kanaal al ongeveer af, vet erin spuiten zal dan ook niet veel doen omdat dit door de lagerschaal wordt tegengehouden.
benno
Re: уша́нка Uschanka
Het is een frame zonder hoekversteviging, de ondersste delen van de achterbrug heb ik opnieuw gelast... vertrouwde het niet
.... ook al heeft zij jaren dienst gedaan op de Russiche steppe.... nog een nieuwe bevestiging voor de toeter... en dan kan die naar de straler... en de ‘moffelman’...

- Benno van Ham
- Berichten: 3094
- Lid geworden op: Za Mei 15, 2004 23:58
- Locatie: Langeweg
- Contact:
Re: уша́нка Uschanka
hopelijk wel een frame met de goede papieren erop ?
benno
benno
Re: уша́нка Uschanka
Nummertje komt overeen met de papieren.....
Ik ben opzoek naar onderstaand item, deze mag ook defect zijn..... wie O wie...
En ieder een heel mooi “zijklepper-kopklepper jaar toe gewenst”
Ik ben opzoek naar onderstaand item, deze mag ook defect zijn..... wie O wie...
En ieder een heel mooi “zijklepper-kopklepper jaar toe gewenst”
Re: уша́нка Uschanka
Van welke Ural is deze dan ?
Is een spanningsregelaar toch ? PP29 ken ik niet.
Hans uit Ede heeft regelaars liggen van het eerste type, tenminste dat vertelde hij mij.
Is een spanningsregelaar toch ? PP29 ken ik niet.
Hans uit Ede heeft regelaars liggen van het eerste type, tenminste dat vertelde hij mij.
Re: уша́нка Uschanka
Hoi Frank, dacht dat dit een van de eerste types was? Zo niet dan hoor ik dat graag... welk type is jou bekend?
Re: уша́нка Uschanka
PP1 is de eerste naar mijn weten.
http://cvkustoms.com/PDF/Russian_Regulators_Part_I__PP_1_for_G_11_Generator_.pdf
Op de site staat de hele geschiedenis van de M72, als je inderdaad een ' originele ' wilt opbouwen kun je daar aardig wat info weghalen.
http://cvkustoms.com/PDF/Russian_Regulators_Part_I__PP_1_for_G_11_Generator_.pdf
Op de site staat de hele geschiedenis van de M72, als je inderdaad een ' originele ' wilt opbouwen kun je daar aardig wat info weghalen.
Re: уша́нка Uschanka
Op het verkeerde been gezet door een Rus.... bovenstaande is vermoedelijk van een Gaz...
Zoek dus de PP1..... defect geen bezwaar.....
Dit modelletje dus..... wie heeft er nog een liggen.
Zoek dus de PP1..... defect geen bezwaar.....
Dit modelletje dus..... wie heeft er nog een liggen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten