Even voorstellen

Ruimte om jezelf en je motor even off topic voor te stellen of zomaar wat in het rond te ouwe......

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Fredt

Even voorstellen

Berichtdoor Fredt » Di Jan 09, 2018 20:05

Hierbij wil ik me graag even voorstellen :

Mijn naam is Fred. 55 jaar.
Woon in noordholland en ben sinds vorig jaar in bezit van een Chang Jiang zijspan zijklepper. M1M.
Motor uit 1957 , Blok uit 2005.

Paar dagen geleden lid geworden van de UCDN, om in contact te kunnen komen met de russen en natuurlijk ook graag de chinese motorrijders.
Ben zeer benieuwd naar de ervaringen van overige Chang-rijders, en dan graag ook de goede ervaringen..... De horrorverhalen heb ik al voldoende gelezen.

Begin februari kom ik graag langs bij het Watjestreffen. (brrrrrrrr.....)

Vriendelijke groet,
Fred

nicolai

Re: Even voorstellen

Berichtdoor nicolai » Di Jan 09, 2018 20:43

Welkom Fredt met DT,

Wat leuk dat je gelijk lid bent geworden en ook wel verstandig met een Chang Jiang.
Horror verhalen zijn er altijd maar er valt veel zelf aan te doen met onderhoud en revisie.
Wat je in gedachte dient te houden dat het een soort Engelse fiets is met een soort gelijke onderhoudsinterval (3000km)
Kortom ieder jaar olie verversen van de juiste kwaliteit (goedkoop) kan je veel ellende besparen en als je een geluidje hoort stoppen.
Lood vervanger gebruiken en de kleppen stellen op de juiste maat, realiseer je dat klepspeling steeds kleiner wordt in het slijtage proces
en dan weet je gelijk waarom je dit dient te controleren.
Banden van Duitse kwaliteit doen het beter dan de Russische en zo ook de remvoeringen in de remtrommels kunnen veel verschil maken.
Vertrouw niet op dealer maar op je zelf en dan komt het helemaal goed, mocht je onderdelen nodig hebben die zijn binnen de club ruim voor handen via club dealers en leveranciers online in Duitsland en Polen en zeer betrouwbaar maar het meeste kun je gewoon bij auto handelaren of bouwmarkten verkrijgen. Kabels bij de fietsenmaker en verbeteren door Japanse onderdelen hoef je jezelf echt niet voor te schamen.
Mocht je echte problemen ondervinden zijn er 2x per jaar sleutel weekenden waar je terecht kunt met begeleid sleutelen onder deskundige
ervaringsdeskundige maar je dient wel te realiseren dat jij zelf de klus doet en verantwoordelijk blijft voor de uitvoering, de club winkel is hierbij
meestal aanwezig in de vorm van Jan Wassenaar die onderdelen kan leveren, wel even aangeven wat je wilt doen of nodig hebt dan kan hij het
voor je mee brengen desgewenst, nogmaals welkom bij de club en ik hoop dat je veel plezier gaat beleven aan je hobby!!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Fredt

Berichtdoor Fredt » Di Jan 09, 2018 21:21

Nicolai,
Bedankt voor de geruststellende woorden en adviezen.
Ben blij dat ik eindelijk de stap naar de club heb gemaakt. Dan kan ik eens overleggen met kenners van die vreemde machines.
Onderhoud doe ik zelf. Motortje wordt echt verwend. Maak zeker gebruik van de sleuteldagen, om wat inspiratie op te doen. Ben niet iemand die zomaar alles lukraak uit elkaar gaat trekken. Een ruilblok of ruilbak is meer iets voor mij.
Zit ook bij een solo-motorclub, met een Honda 6,5. Daar ga ik dan weer wel de snelweg mee op ....

Binnenkort zal ik een kort verhaaltje schrijven voor de Russian Twin.

Vriendelijke groet,
Fredt

Partizan

Berichtdoor Partizan » Di Jan 09, 2018 22:34

Alles is gezegd, dus bij deze Welkom! :D

Nejra

Berichtdoor Nejra » Vr Jan 12, 2018 09:10

Welkom!!
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.103-10 met span
- Aprillia Scarabeo 250 ie
- Yamaha SR400

:toost:

freekz

Berichtdoor freekz » Vr Jan 12, 2018 13:01

Welkom Fred! Waar woon je in noordholland, noordelijk gedeelte toevallig?

Fredt

Berichtdoor Fredt » Vr Jan 12, 2018 19:19

Freek,

Plaats kan ik niet doorgeven.
Veel te bang dat ze m'n zijspan jatten.... :lol:

Hoop een paar Chang Jiang dwazen te ontmoeten bij het watjes treffen. Beetje tegen de banden trappen en sterke verhalen vertellen.

Vriendelijke groet, Fred

Fredt

Berichtdoor Fredt » Vr Jan 12, 2018 19:34

Kan wel zijn dat je de Chang in Den Helder hebt gezien.
Daar kom ik ook wel vaak, vooral als het een beetje mooi weer is

chinaman

Berichtdoor chinaman » Vr Jan 12, 2018 21:50

Hey Fredt welkom bij de club, weer een slachtoffer erbij........ :lol: ..........

Oh nee, sorry, je wou het liever positief houden.
Nou, dan hier nog ff een verhaaltje wat ik ws al eens geschreven heb op dit forum.

Ik doe ong. 10-15 motortreffens per jaar en helaas maar een enkele van de UDCN.
Maar op die treffens zie je nogal eens ruige mannen met baarden en zware motoren.
Als ik dan het terrein op rijd en me aanmeldt dan gaan die zware mannen met baarden regelmatig op hun knieën om
de motor, jaja, ik rij ook een Chang Jiang, van dichtbij te bezichtigen.
En dan hoor je van: kijk, dat is nog een zijklepper (dat is dan iemand die er een beetje verstand van heeft) en een ander van
dat is al een oude BMW (die heeft er dus duidelijk geen verstand van) en kijk, een open cardanas, oh ja en kijk die halfnaaf remtrommels enz, enz.
En dan natuurlijk altijd achteruit op zijn plek rijden, dan kijk zowat de hele meute om van wat the f..k is dat voor iets.

Dus veeeeel meer bekijks dan een Harley van 40.000 euro.

Voor het iets minder positieve raad ik het topic van Chang Jiang aan op dit forum......... 8) ...........,
maar ach, dat valt ook allemaal wel mee.
Ff in je achterhoofd houden dat je met een motor op pad bent die ong. 80 jaar geleden ontworpen is en daar naar handelen vwb. rijden/onderhouden.

Veel plezier met je Chang :toost:
CJ 750, XL 1200 C, 850 T3, PX 200 E, 2 CV, AK 80 !!

Fredt

Berichtdoor Fredt » Vr Jan 12, 2018 22:30

Chinaman,
bedankt !

freekz

Berichtdoor freekz » Vr Jan 12, 2018 23:08

Fredt schreef:Freek,

Plaats kan ik niet doorgeven.
Veel te bang dat ze m'n zijspan jatten.... :lol:

Hoop een paar Chang Jiang dwazen te ontmoeten bij het watjes treffen. Beetje tegen de banden trappen en sterke verhalen vertellen.

Vriendelijke groet, Fred

dat kunnen we natuurlijk niet hebben, Fred :D . maar Den Helder kom ik ook wel eens, woon er zo'n kilometer of 15 onder

nicolai

Berichtdoor nicolai » Zo Jan 14, 2018 20:43

Ik was laatst voor scouting een soort kameleon boot aan het verbeteren en daar ligt een
Mercedes OM 636 in uit 1953 diesel 4 cilinder met stoterstangen, klepspeling inlaat 0,20 uitlaat 0,25
Een zeer betrouwbare stoterstang motor zoals een Chang-Jiang 2 cilinder en ja gedateerd maar de juiste behandeling.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

chinaman

Berichtdoor chinaman » Ma Jan 15, 2018 15:26

Inderdaad Nicolai,

Zo heb ik in mijn camper een 5 1/2 liter Deutz 4 cilinder met stoterstangen van 1952!
Verder ook geen kettingen voor de aandrijving van de nokkenassen en oliepomp maar gewoon tandwielen.
En luchtgekoeld, weer een hoop ellende besparing...

Oud maar met de juiste behandeling superbetrouwbaar, net als een Chang Jiang :lol:

Fredt

Berichtdoor Fredt » Zo Feb 04, 2018 15:56

Potverdorie, de Chang is al weer afgetank.
Heb vandaag ritje gemaakt .
In spijkerbroek, om een beetje te harden voor het Watjestreffen......
Ik lijk wel niet goed bij mijn hoofd.
Tot volgende week.

chinaman

Berichtdoor chinaman » Zo Feb 04, 2018 20:17

Kijkkijk, het virus begint zijn werk al te doen.
Goed oppassen want straks ben je verslaafd.
Ik zal helaas niet bij het watjestreffen zijn hoewel ik toch wel een watje ben.
Moet werken bij mijn vrouw in de zaak............carnaval............ 8) .............

Veel plezier allemaal op het watjestreffen.

Terug naar “Ik en mijn fiets”