Urals zijn oliestokers!!

Tweetaktforum waarin onze rokende forumgangers hun frustaties kwijt kunnen. Dus, IZH, TIZ, Jupiter, Jawa, MZ, CZ leef je uit.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

espe

Urals zijn oliestokers!!

Berichtdoor espe » Di Nov 01, 2011 00:42

En dan zeggen ze wat van tweetakten! Ik heb een handleiding uit 1954 opgediept en daarin staat het volgende:
Afbeelding

Een kwart liter per 100km!!!!
Maar dat gaan ze natuurlijk nooit toegeven he, neeeeeeeee, stel je voor het gezichtsverlies!! :shock:
Dan komen de uitvluchten om de hoek natuurlijk, we kennen ze zo onderhand wel: Carterplug verloren, gat in het carter, lekke kleppedeksel, lekke dynamoafdichting, kleppe deruit gevalle, ja ja! En maar olie bijvullen als gekken :evil: .
Nee dan zijn wij tweetakters met een zuinige liter per 500km toch een stuk beter bezig! :mrgreen:
RUStig aan man!

Don't ride on the grass, smoke it.
TSDF forever!

Benno van Ham

Re: Urals zijn oliestokers!!

Berichtdoor Benno van Ham » Di Nov 01, 2011 10:13

enne vergeet jullie smeergedrag niet in de brandstof he. 1:25 volgens de meest doorrookte exemplaren en de exemplaren die ik ken rijden echt geen 1:20. Ik ga er tenminste vanuit dat je die 1:500 als olielek bestempeld :)

benno

espe

Berichtdoor espe » Di Nov 01, 2011 17:33

Tsja Benno, of je het nou op straat lekt of je gooit het in je benzinetank, weg is weg. Ga ik voor het laatste, heb je tenminste nog een beetje waar voor je geld met zo'n mooi rookspoor. Heb laatst nog heel veel mensen geld zien betalen om het te mogen zien. Kwam dan wel uit de kont van een paar vliegtuigen, maar he, rook is rook nietwaar? :wink:
RUStig aan man!

Don't ride on the grass, smoke it.
TSDF forever!

johanremmers

Berichtdoor johanremmers » Di Dec 12, 2017 13:13

Ik moet zeggen, mijn Mz-je verbruikt minder olie (1 op 50X18=900) dan de Urals, Dnepr en huidige Chang die ik heb gereden/rijd. Super veel lol aan de Oostblok viertakten maar een MZ blijft voor mij na bijna 100.000 km , waarvan 35.000 in het buitenland tijdens twee reizen waarvan een met zijspan, de meest onderschatte motor ooit.
Gegroet
Er zijn geen problemen, er gebeuren dingen.

Terug naar “Smoke on the weg”