MZ ETZ 250 + elastic zijspan erbij...........

Tweetaktforum waarin onze rokende forumgangers hun frustaties kwijt kunnen. Dus, IZH, TIZ, Jupiter, Jawa, MZ, CZ leef je uit.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

chinaman

MZ ETZ 250 + elastic zijspan erbij...........

Berichtdoor chinaman » Zo Dec 30, 2018 14:30

Gisteren een MZ met zijspan toegevoegd aan de verzameling...……
Heb even (paar maanden) een Goldwing met zijspan gehad maar dat was niet helemaal, of beter gezegd: "helemaal niet" mijn ding.
Weg ermee, ben ik dan ook heel makkelijk in.
Zag op een gegeven moment deze MZ met zijspan op Speurders staan en dacht gelijk van: dat is het, dat wil ik hebben en dus na enig onder handelen staat hij nu hier in Helmond, nog op de aanhanger maar ga hem er zo vanaf halen.
Deze past ook veel beter bij de Chang zijspan.
Eerst indruk bij de proefrit: lekker licht machientje dat vlot optrekt, lekker licht stuurt (dat was bij die Goldwing wel anders, zwoegen en werken om hem de bocht om te krijgen), goed remt en waarvan de wielen zowaar rond zijn..... :lol: …………, dit in tegenstelling met de Chang die dus absoluut niet remt..... 8), maar daar ben ik intussen na al die jaren aan gewend geraakt, rustig relaxt rijden en anticiperen en dan gaat dat lang goed.
Er zaten ook nog een heeeeeele berg onderdelen bij, altijd fijn maar pff, waar ga ik die weer laten?

Afbeelding

Afbeelding
CJ 750, XL 1200 C, 850 T3, PX 200 E, 2 CV, AK 80 !!

Nejra

Re: MZ ETZ 250 + elastic zijspan erbij...........

Berichtdoor Nejra » Zo Dec 30, 2018 19:21

Apart stuur. verder wel een leuk ding. Veel plezier er mee!! :D
Prutst nu aan/met:
- KMZ K750 - solo
- IMZ/Ural 8.103-10 met span
- Aprillia Scarabeo 250 ie
- Yamaha SR400

:toost:

nicolai

Berichtdoor nicolai » Ma Dec 31, 2018 21:54

woaw, ik vind hem vet cool man om te zien!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Siegfried

Berichtdoor Siegfried » Do Jan 03, 2019 11:59

Goede keus, heb zelf oa een MZ ETZ 250 met span en een TS250/1.
Goede kwaliteit en uiterst betrouwbaar.
Stuurt heerlijk licht en trekt vennijnig op, heel wat anders dan onze zwaardere spannen.
Hopelijk houd de milieu maffia zich kalm, dan kunnen we nog jaren genieten van onze MZtjes.

chinaman

Berichtdoor chinaman » Do Jan 03, 2019 16:49

Helemaal mee eens :toost:
CJ 750, XL 1200 C, 850 T3, PX 200 E, 2 CV, AK 80 !!

johanremmers

Berichtdoor johanremmers » Zo Jan 20, 2019 17:25

Leuk ding man! Veel plezier ermee! Heb zelf met zo’n apparaat (na in 1994 met een solo MZ ongeveer de tegengestelde route gereden te hebben) in 1997 4 maanden lang met z’n tweetjes en een totaal gewicht van bijna 500 kg 14900 km afgelegd, ‘gewoon ‘ de Alpen over, richting Corsica om uiteindelijk de meeste km’s door Scandinavië te maken, tot aan de Russische grens , aan de Barentzzee. Voor mij de meest onderschatte motor ooit want wat een dapper apparaat is dit, hoewel ik in het begin, zonder zijspanervaring, na 30 km helemaal kapot was. Uiteindelijk vanuit Denemarken fluitend naar huis gereden, 525 km. Alles went......Tegenwoordig rijd ik na bijna 27 jaar en 424.000 km waarvan 93.000 MZ amper nog met zowel de Chang als de MZ......, hele andere tijden zijn aangebroken, er volgt nog een boek... Maar goed, zit ik hier over mezelf te lullen, ieder zijn verhaal en dat is natuurlijk het mooie, houd ons maar op de hoogte van je avonturen want ook dichtbij huis is genoeg te beleven, heb ook nog onderdelen liggen dus als je iets mist....Gister toevallig nog ritje gemaakt, wat trekt zo’n tweetakt toch lekker weg....en wat ruikt dat met (organische) tweetakt olie toch lekker......ja milieu milieu ik weet het ook maar het zijn andere dingen die ons bedreigen (en nee, ook geen geloof, eerder het gebrek eraan) maar verdomd, ik dwaal weer af....
Gegroet

Terug naar “Smoke on the weg”