IZH De modernste motorfiets ter wereld

Tweetaktforum waarin onze rokende forumgangers hun frustaties kwijt kunnen. Dus, IZH, TIZ, Jupiter, Jawa, MZ, CZ leef je uit.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

espe

IZH De modernste motorfiets ter wereld

Berichtdoor espe » Ma Mei 31, 2010 01:36

Nou vind ik zelf: Hoe ouwer hoe mooier (qua motorfiets). Ik ben dan ook blij met m'n IZH 56 uit 58.
IZH zelf vond het toch eens tijd voor wat anders. Helaas, een einde aan een tijdperk. Vanaf nu kunnen we nooit meer zeggen dat Russen ouderwets zijn.....
http://www.motorfreaks.nl/motor-nieuws/ ... komst.html
:cry: :cry: :cry:
RUStig aan man!

Don't ride on the grass, smoke it.
TSDF forever!

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Ma Mei 31, 2010 18:36

Gelukkig hebben ze ook daar ingezien dat tweetakt geen toekomst heeft. Je moet er van houden maar ik vind het op zich wel een beest van een machine. Stijlelementen van Buell, BMW en niet te flauw qua conversatieve ideen. Jammer van de duoshock achter, een mooie enkele ophanging met monoshock was nog net iets lekkerder geweest. Daarnaast kan deze vering nooit werken natuurlijk zonder een ongelooflijke geometriewijziging te geven aan de achterkant.

Leuk ontwerpidee wat helaas wel nooit productie zal worden in deze vorm

Groet,

Benno

espe

Lef

Berichtdoor espe » Ma Mei 31, 2010 21:49

Maar laten we eerlijk wezen Benno, wat een lef van IZH om in deze tijd zo'n conceptmachine neer te zetten. Petje af!
Groet, Simon.

[size=7][/size]Alhoewel een tweetakt hybride aandrijving een stuk beter zou zijn geweest!
RUStig aan man!

TSDF forever!

Huub van der Juup

Berichtdoor Huub van der Juup » Ma Mei 31, 2010 23:48

Ha Simon,

Blij te horen dat je nog steeds blij bent met je IZH. De nieuwe IZH is vaak maar een idee, echt in productie gaan ze zelden en zelfs al zouden ze dit doen, ze exporteren alleen nog aan Zuid Afrika naar ik hoorde.

Ikzelf ben vorige week in Parijs geweest met mijn leerlingen, tja, af en toe moet ik werken 8)

Zelf even niet met mijn motoren bezig, ben de voortuin geheel opnieuw aan het inrichten. Morgen één dagje werken en dan weer weekend, dan ga ik toch maar weer eens met de motoren aan de slag.

Groet,
Huub van der Juup
Two stroke defence front
Wij doen stinkend ons best

The lone rider

Berichtdoor The lone rider » Di Jun 01, 2010 13:28

:cry: Wil daar dan nog wel wat in groeien dan?
Langzaam gaat het snelst

espe

Tuinen

Berichtdoor espe » Wo Jun 02, 2010 16:45

Hoi Huub.

Ja ik dacht al ben ik nu nog alleen de belangen aan het behartigen.. Maar gelukkig was je slechts even op vakantie.
Even over jouw tuin en als antwoord op de vraag van die eenzame ridder te motor het volgende: De groenkwestie (waarmee men ons meende te kunnen weren van publieke evenementen) is opgelost! Na een verwoedde speurtocht heb ik het antwoord gevonden! Buitenboordmotor olie!!! Het is van zichzelf ook groen, en op het flesje staat dat vanwege een speciale formule het goedje umweltfreundlich is. En het mooiste komt nog: Het rookt als een tierelier!! Helemaal als je er nog wat diesel bij doet en benzine met loodvervanger! (dit was niet opzettelijk maar het zat nog in mijn jerrycan) :lol:
Nog even een weetje voor mensen die dit bericht lezen:
In kassen waar jullie mooie rozen en lekkere paprika's en tomaten worden gekweekt staan hele grote brandstofmotoren .En nou komt het: De uitlaten hiervan komen in de kas uit !! De plantjes zijn namelijk dol op uitlaatgas. Via generatoren wekken deze motoren stroom op die aan de Nuon wordt geleverd. Dit is slechts een bijproduct (groene stroom). Het is de kweker om het uitlaatgas te doen.
Huub ik hoop er echt bij te kunnen zijn in Braband, maar er moet nog een hoop gebeuren dan. Ook qua planning e/d. Maar als ik kom neem ik de IZH voor alsnog mee op een trailer want ik durf er nog geen 230 km heen en nog weer terug mee te rijden. Oh nee, das via de snelweg, binnenwegen is nog langer! Annyway, goed om weer van je te horen.
Groet, Simon.
RUStig aan man!

TSDF forever!

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Wo Jun 02, 2010 21:53

Van die WKK motoren wist ik, sterker daar ben ik gedeeltelijk op afgestudeerd toendertijd. Het gaat ze echter niet om het uitlaatgas maar om de hogere waarden aan CO2 die erin zitten. De giftige dampen van een tweetakt zijn genoeg om elke kas neer te laten slaan. Boze geruchten hebben me zelfs al verteld dat de politie hier in Brabant eenjupiter heeft aangeschaft. Niet om op te rijden maar bij een inval in een wietkwekerij laten ze dat ding gewoon 10 minuten stationair draaien in de ruimte. Scheelt uren werk voor de agenten want alles valt vanzelf om daarna.

Heb je al eens geprobeerd om kettingzaagolie te verstoken of wonderolie net zoals vroeger. dat rook tenminste nog lekker.

Groet,

Benno

espe

WKK

Berichtdoor espe » Do Jun 03, 2010 00:45

Hey Benno!

Das sterk, m'n maat is daar ook op afgestudeerd (HTS toegepaste mechanica), maar och er zijn meerdere waarheden in het leven zeg ik altijd maar.
Ik stookte vroeger slaolie in m'n Zundappie en dat rook heerlijk naar BBQ. Jouw verhaal over de politie bracht me echter op een prachtidee! THC olie!!! Wat zullen we lachen met z'n allen!
:lol: Groet, Simon.
RUStig aan man!

TSDF forever!

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Do Jun 03, 2010 13:14

dat zou nou de enige reden zijn die ik me kan voorstellen dat een Tweetakt voor je een genot is.

groet,

Benno

Huub van der Juup

Berichtdoor Huub van der Juup » Vr Jun 04, 2010 19:19

Ha heren voor en tegenstanders van onze rookmachines,

Ben van de week wederom onverwacht met leerlingen weggeweest, we moesten in het kader van aardrijkskunde veldonderzoek doen in Zuid-Limburg. Veel gelopen in de 'bergen', gelukkig prachtig weer. Hierna
's avonds op een terras in Maastricht. Er zijn ergere dingen 8) .

Het enige wat ik miste waren 2 tacten, maar je kan niet alles hebben. Gelukkig is Maastricht één van de steden met de meeste smog. Dus een rokerskuchte daar ontkwam ik niet aan. Ook had ik weinig last van ontwennings verschijnselen.
In het kader van wat jullie schreven valt het in Maastricht op dat het toch zeker één van de groenste steden is :shock: .

En wat onze eenzame ridder aangaat, ja inderdaad heb ik de groenste tuin van de buurt (vraag maar aan Benno). Ik denk dat een Jupiter voor de deur als katalisator werkt op de groei van tuinen en ander groen.

Dus het verhaal van Benno gaat niet op, het was niet de politie, maar de wiet mafia die een Jupiter aangeschaft had. Waarom denken jullie dat ik zoveel Jupiters heb, met het verhuren verdien ik een beste boterham naast werken in het onderwijs.

THC TT olie bestaat dus al, sommigen die (te) lang achter me aan gereden hebben vertonen ook symtomen van lichte psychoses (overdosis). Een voorbeeld is Eef met zijn walgelijke voorstel om 2t rijders achterop te laten rijden. Je ziet het, het gevolg hiervan is dat de TSDF nog steeds groeit en er betere rook ontwikkeld gaat worden die extra en smeriger zal stinken.

Kijk, net als met de Dolle mina's, provo's enz. zal op een dag de TT reemancipatie een feit zijn, als het zo ver is zal ik van de TSDF een slapende waakhond maken.

Tja Simon, soms moet ik weer even veel werken en dan ben ik er even niet, maar reken maar dat ik mijn ogen en oren open houd om mistanden te bevechten. Het is inderdaad wijs om de eerste keer even de aanhanger te gebruiken, ikzelf had er geen één, dus moest ik een mistveld van Dordrecht tot Friesland opwerpen. Het is altijd leuk als je het nieuws haalt, al is het maar het weerbericht.

Groet,
Huub van der Juup

Two stroke defence front

Wij doen stinkend ons best

espe

werken

Berichtdoor espe » Zo Jun 06, 2010 14:18

Hey, Huub..

Werken? Wandelen in Maastricht en dan op een terassie!! Ik heb echt zwaar met je te doen! Jij hebt je zakies goed voor elkaar dat heb ik allang al door, dikke (rook)pluim :D . Ik ga ook het onderwijs in denk ik. Mag je trouwens niet gewoon achter ze aan rijden op de motor? Beetje motoragentje spelen en die gasten flink aansporen, mooi man! :twisted:
Groet, Simon.
RUStig aan man!

TSDF forever!

Terug naar “Smoke on the weg”