Winterklusje

Tweetaktforum waarin onze rokende forumgangers hun frustaties kwijt kunnen. Dus, IZH, TIZ, Jupiter, Jawa, MZ, CZ leef je uit.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

espe

Winterklusje

Berichtdoor espe » Wo Mar 23, 2011 21:49

Ik had dus inderdaad een mooie klus v/d winter. Ik heb het blok van de IZH uit elkaar gehaald en de kapotte schakelas vervangen voor een nieuw exemplaar. Meteen maar de lagers vervangen en dergelijke. Er zaten nog orginele oostbloklagers in :? .
Maar wat denk je? Ik kwam iets tegen dat de absolute kwaliteit van de IZH maar weer eens bewees! ongelooflijk wat toch een goede motor!
Wat ik tegenkwam was dit:
Afbeelding
Zie je dat? 1 kogel ontbreekt. En die heeft er ook nooit ingezeten denk ik want het lager kon niet uit elkaar!
Wat heeft dat te maken met kwaliteit hoor ik jullie denken?
Nou, de IZH heeft dus 54 jaar rondgereden met zo'n knudde lager in z'n versnellingsbak. Iedere andere motor was allang al in de soep gelopen hiermee :D :D

Verder het koppelingshuis vervangen want de kettingtandjes van de primaire kettingoverbrenging waren zo goed als weggesleten.
Afbeelding

Nu nog de wielen opnieuw laten spaken (misschien ook wel een nieuw stel velgen) en dan kunnen we weer karren.

Ondertussen heb ik ook nog een planeta 2 opgeknapt en ben ik bezig met een Guzzi NTX (jammer dat hij niet rookt, maar goed..). Eigenlijk ben ik dus niet zo heel blij dat de lente met zulk mooi weer is begonnen. Ik ben er nog niet klaar voor :shock: :shock: .
RUStig aan man!

Don't ride on the grass, smoke it.
TSDF forever!

Volgaman

Berichtdoor Volgaman » Do Mar 24, 2011 01:21

Kijk, dit soort berichten bevestigt dat ik toch bij het goede merk terechtgekomen ben. :D :D Als die motor het
ruim een halve eeuw met zo'n lager uithoudt...

Dat fenomeen ken ik ook van Volga-motoren. Die kunnen van binnen ook compleet aan gruzelementen liggen,
maar desondanks toch nog lopen.

Terug naar “Smoke on the weg”