zij wil maar niet

Tweetaktforum waarin onze rokende forumgangers hun frustaties kwijt kunnen. Dus, IZH, TIZ, Jupiter, Jawa, MZ, CZ leef je uit.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

awakzrx

Re: zij wil maar niet

Berichtdoor awakzrx » Do Jul 11, 2013 21:43

het toch maar niet lukken om haar goed aan het lopen te krijgen, ik moet de contactpunten erg ver open zetten (0.8) om ze toch enigszins aan het lopen te krijgen, vandaag een rondje gedaan, maar ze trekt niet erg en het is net of ze ge heletijd verzuipt, soms knalt de uitlaat ook, als ik dan de choke open heb gezet dan gaat het weer.
ik zal maar eerst de nieuwe contactpunten afwachten en het dan maar eens opnieuw proberen, maar als iemand suggesties heeft hou ik me aanbevolen.
ik was eigenlijk graag naar de aankomende meeting met de izh gekomen, zal er vanaf hangen of de papieren op tijd in orde zijn (invoeren enzo)
we zullen maar afwachten

awakzrx

Berichtdoor awakzrx » Di Sep 10, 2013 18:52

laatste update...
ik heb de izh redelijk aan het lopen, (redelijk.... ik ben 4 cilinder 4 tact gewend zrx 1200 en zl 600)
de papieren kraam is in orde, dus zal ik het aankomend treffen mij zeker laten zien met de izh, maar de rit en zandpadenrit zal ik aan mijn voorbij laten gaan... ik ga de zandpadenrit ga ik waarschijnlijk meerijden met mijn honda 1 cilinder...
kom wel bbq en uitbuiken, daarna lekker in mijn iegen bedje.

:toost: :toost: :toost:

Benno van Ham

Berichtdoor Benno van Ham » Di Sep 10, 2013 19:26

laat die fiets maar eens zien, we zijn er benieuwd naar. Je bent ook op een japje welkom hoor. Wij zijn niet zo selectief, hoogstens krijg je er een paar opmerkingen over van deze of gene.

benno

bert111

Berichtdoor bert111 » Wo Sep 11, 2013 17:20

awakzrx schreef:laatste update...
ik heb de izh redelijk aan het lopen, (redelijk.... ik ben 4 cilinder 4 tact gewend zrx 1200 en zl 600)
de papieren kraam is in orde, dus zal ik het aankomend treffen mij zeker laten zien met de izh, maar de rit en zandpadenrit zal ik aan mijn voorbij laten gaan... ik ga de zandpadenrit ga ik waarschijnlijk meerijden met mijn honda 1 cilinder...
kom wel bbq en uitbuiken, daarna lekker in mijn iegen bedje.

:toost: :toost: :toost:

gefeliciteerd met je papieren , als ik het goed begrepen heb ben je zelf naar de DIV geweest ?
ik heb mijn papieren opgestuurd naar de verzekering en wacht nu op mijn nummerplaat van de bmw , is ook weer al bijna 2 weken :cry:

Maar ik heb nog werk genoeg , dus niet geklaagd , het ural span moet er nog aankomen .... :toost:

awakzrx

Berichtdoor awakzrx » Do Sep 12, 2013 06:58

ja dat wist ik dat je dan erg lang wacht, dan kom je op de stapel, en iedere keer ze de stapel niet weggewerk krijgen, gooien ze er weer iets boven op :shock:

ik had wel 23 personen voor mij, heb een half uurtje moeten wachten en daarna was het op 2 min. gefikst.
ja dat is een triestig gebeuren hiet in belgie.
je krijgt nu ook een inschrijvingsbewijs in 2 delen een voor thuis, kost wel weer 30 ballen extra voor een papiertje.

zie ik je a.s. weekend???
ik ga er zekers voor een deel bij zijn, izh tje showen...................... :toost: :toost:

chinaman

Berichtdoor chinaman » Do Sep 12, 2013 15:19

Wat ik met mijn Jawa 350 meemaakte was dat hij na verloop van tijd steeds slechter ging lopen en uiteindelijk stil viel.
Na even gezocht en niks gevonden te hebben weer proberen te starten en warempel, hij liep weer.
Dit begon zich steeds te herhalen en daar werd ik een beetje moe van. Alles nagelopen. Carburateur gereinigd. Benzinekraan filter
gereinigd, was eigenlijk helemaal niet vuil en ook doorgeblazen, tank gedemonteerd en gereinigd, maar die was eigenlijk ook
helemaal niet vuil. Contactpunten iets ruimer gezet en op tijd, nieuwe bougies erin, probleem bleef :cry:
Na veel en diep nadenken in het plaatselijke cafe :toost: op het idee gekomen om de benzinekraan, ondanks dat ik er doorheen
kon blazen, toch maar eens helemaal open te maken. Daarin trof ik een rond rubberen schijfje aan met vier gaatje die voorheen
waarschijnlijk allemaal rond zijn geweest. Nu waren er twee veranderd in een ovaal met nog maar een spleetje i.p.v. een gaatje.
Groot genoeg om doorheen te blazen maar veel te klein om genoeg benzine door te laten als ik van de Jawa alle pk,s wou gebruiken.
Hij kreeg gewoon niet genoeg benzine ondanks dat alles schoon was. Heb toen met een gaatjes tang de twee spleetjes weer
veranderd in mooie ronde gaatjes, wist zo vlug niet waar ik aan een nieuw rubbertje moest komen, en sindsdien loopt hij als
een tierelier, wat dat dan ook moge zijn. Weet natuurlijk niet of het bij jou motor ook zo zit maar is de moeite waard om te proberen.

gr. Sjaak.
CJ 750, XL 1200 C, 850 T3, PX 200 E, 2 CV, AK 80 !!

bert111

Berichtdoor bert111 » Do Sep 12, 2013 19:03

awakzrx schreef:ja dat wist ik dat je dan erg lang wacht, dan kom je op de stapel, en iedere keer ze de stapel niet weggewerk krijgen, gooien ze er weer iets boven op :shock:

ik had wel 23 personen voor mij, heb een half uurtje moeten wachten en daarna was het op 2 min. gefikst.
ja dat is een triestig gebeuren hiet in belgie.
je krijgt nu ook een inschrijvingsbewijs in 2 delen een voor thuis, kost wel weer 30 ballen extra voor een papiertje.

zie ik je a.s. weekend???
ik ga er zekers voor een deel bij zijn, izh tje showen...................... :toost: :toost:

Dat is het WK in Weert ??

Ben nog niet lid ( heb nog geen motor ook niet )
Ik zou graag eens een kijkje komen nemen maar ik wordt gebannen ( grapje ) ze willen mij dus geen adres of uren doorsturen ( omdat ik geen lid ben )...........dat is dus een hint he awakzrx :D :D :D
mijn PB staat aan ........ :toost: :D

awakzrx

Berichtdoor awakzrx » Do Sep 12, 2013 20:48

. Weet natuurlijk niet of het bij jou motor ook zo zit maar is de moeite waard om te proberen.

gr. Sjaak.[/quote]

hoi sjaak, ik heb e een nieuwe kraan opzitten, de andere lekte en liep gewoon over.. :?:

nicolai

Berichtdoor nicolai » Do Sep 12, 2013 20:52

Wij zullen je niet boycotten je niet om 21 euro lidmaatschap over te maken haha!
Is natuurlijk een belachelijk laag bedrag, voor 1 heeel jaar lang de Russian Twin.
Je bent welkom op alle treffens en steunpunten, en natuurlijk Vrienden!
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

bert111

Berichtdoor bert111 » Do Sep 12, 2013 21:16

nicolai schreef:Wij zullen je niet boycotten je niet om 21 euro lidmaatschap over te maken haha!
Is natuurlijk een belachelijk laag bedrag, voor 1 heeel jaar lang de Russian Twin.
Je bent welkom op alle treffens en steunpunten, en natuurlijk Vrienden!

Dank je , en ja , is een belachelijk bedrag , maar ik ben niet gehuwd zonder een proefrit ook niet ... :wink:

handjesman

Berichtdoor handjesman » Vr Sep 13, 2013 08:30

Voor een "proefrit" adviseer ik u een ander clubke te bezoeken....... :verliefd:

Handje.
DMD-BoB+zijspan 1988/2013
VW Kever 1973
2 teckels en 1 kater

WIE GEEN NEDERLAAG AANVAARDT, KAN NOOIT VERSLAGEN WORDEN

awakzrx

Berichtdoor awakzrx » Zo Dec 29, 2013 19:24

Ik wil hier toch even doorgeven, dat mijn russisch avontuur afgelopen is.
vandaag heb ik na lang twijfelen de IZH verkocht.
het zijspan heb ik gehouden, en wordt binnenkort aan mijn HONDA SLR gemaakt.
ik wil iedereen hier bedanken voor het meedenken en voor de goede raad. ik heb ook erg genoten op het treffen in Weert afgelopen jaar.

maar zo een rus is toch niks voor mij achteraf gezien.

ik heb nog enkele onderdelen, zoals de kickstarter en de schakelpook, alsook de kappen die de carburateur afdekken.
als iemand daar interesse voor heeft hoor ik het graag.

Bedankt en misschien ooit tot ziens op een zijspantreffen.

Groeten Frank

Terug naar “Smoke on the weg”