Izh Sport

Tweetaktforum waarin onze rokende forumgangers hun frustaties kwijt kunnen. Dus, IZH, TIZ, Jupiter, Jawa, MZ, CZ leef je uit.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

longliner

Izh Sport

Berichtdoor longliner » Zo Jul 14, 2013 18:08

Ik heb in Bulgarije een Izh Sport gekocht. Is bedoeld als donor voor een Bitza. Er zit geen typeplaatje meer op, maar op het blok staat M693, ik neem aan het motornummer. Wie kan me zeggen wat het bouwjaar is? Ik denk dat het een vroege serie is, er zit geen oliepomp op.

longliner

Re: Izh Sport

Berichtdoor longliner » Di Jul 16, 2013 10:27

In het kader van het slachten ben ik erachter gekomen dat de elektra 12 V. is. Dus is het waarschijnlijk een laat exemplaar. De carburateur is Russisch, vlakke schuif, 33 mm.

De draad van de bout waarmee de dynamorotor vast zit, is die links of rechts (heb het handboek wel, maar niet hier)

nicolai

Berichtdoor nicolai » Di Jul 16, 2013 20:28

Beste longliner, welkom op dit forum, een Ish leuk, Bulgarije? een planeta sport? en welk type doe ff een foto.

Verder mag je natuurlijk alles vragen wat je lief is, er zijn vele types en kennis is ook beschikbaar maar wij zijn geen Wikipedia
Russen kennis is langzaam en moeilijk te achterhalen en duurt even voor de juiste persoon beschikbaar is om te antwoorden op jou vraag.
Wij zijn een leuke club die ook sleuteldagen en treffens organiseert met ural/dnepr/ish/chang/ en alles wat er voor door kan gaan.
Je mag gerust je zelfbouw project meebrengen voor raad en daad, voorwaarde is wel dat je zelf verantwoordelijk blijft en sleutelt onder begeleiding
van een meer ervaren hobbyist/vrijwilliger die het je uitlegt wat te doen en hoe of wat. Waarschijnlijk heb je geen interesse maar vertel het toch!
Lidmaatschap is €21 p/jaar om te lachen dus en tegen kost prijs, hiervoor gaat er dan ook een wereld voor je open die Ural/dnepr club heet.
nogmaals welkom
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

longliner

Berichtdoor longliner » Do Jul 18, 2013 21:37

Dank je, Nicolai. Bulgarije: mijn vrouw komt hier vandaan, en sinds ik met (vervroegd) pensioen ben brengen we de zomermaanden door op de vroegere boerderij van haar familie. Ik houd me in principe met Italianen bezig (Ducati, Morini, Guzzi). Een tijdje terug ben ik tegen het frame van een Guzzi 250TS aangelopen (tweetakt twin, ontwerp van Benelli), en het idee opgevat daar een Jupiter blok in te bouwen (een beetje zoals de Ital-Jawa rond 1970). Dat gaat niet - blok is te lang. Een Sport-blok zou wel moeten kunnen - kan een leuk sprintertje opleveren. Overigens niet meteen, ik ben nog met een ander project bezig.

Foto's opladen gaat niet, maar je kunt even kijken op het Sleutelforum van de Guzzi club (MGCN), "Nieuw project Dnepr Guzzi 650", pagina 8.

nicolai

Berichtdoor nicolai » Vr Jul 19, 2013 13:13

foto's direct plaatsen kan inderdaad niet maar als je ze upload via photobucket of een andere foto site gaat het wel.
Leuk project, veel succes ermee.
Schep nooit een probleem waar je nog geen oplossing voor hebt! (Ernst Bloch)

Terug naar “Smoke on the weg”