IZH J3 kickstart-bout

Tweetaktforum waarin onze rokende forumgangers hun frustaties kwijt kunnen. Dus, IZH, TIZ, Jupiter, Jawa, MZ, CZ leef je uit.

Moderators: Benno van Ham, Frank65, Nejra

Toogzweire

IZH J3 kickstart-bout

Berichtdoor Toogzweire » Vr Aug 30, 2013 18:55

Mijne vrouewen en heren,

Een klein (on)ding dat voor immobiliteit zorgt....
Gisteren is het topje van de bout vd kickstarter afgebroken. Ik heb de reparatie geprobeerd met een gewone bout en moer, maar de moer schuurt/klopt tegen het blok aan, en ik vrees dat dit nog ergere gevolgen kan hebben.
Dus iemand reserve liggen en/of handig met de draaibank?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt!
T

chinaman

Re: IZH J3 kickstart-bout

Berichtdoor chinaman » Ma Sep 02, 2013 10:46

Raar boutje.
Ben vroeger van m'n vak wel draaier geweest maar dan met een houtdraaibank :?
Aan mij heb je dus niks maar er zullen ongetwijfeld techneuten bij de club zijn waar je wel iets aan hebt.
Succes met zoeken.
CJ 750, XL 1200 C, 850 T3, PX 200 E, 2 CV, AK 80 !!

longliner

Re: IZH J3 kickstart-bout

Berichtdoor longliner » Zo Sep 08, 2013 13:33

Ook zonder draaibank is het misschien wel te doen als je een kolomboor hebt of een boormachine die je kunt vastzetten. Dan moet je wel een busje maken voor het deel direct onder de kop. Een bout nemen die lang genoeg is om zo in de boorkop te spannen dat het smalle stukje er nog uit kijkt en daar met een vijl de schroefdraad afhalen. Wel een bout met kwaliteit 8.8 nemen.

Als dit een vaker voorkomend probleem is (het is geen briljante constructie) kan ik wel kijken of ik hier in Bulgarije een paar van die dingen kan krijgen, maar dat helpt pas eind oktober.

Terug naar “Smoke on the weg”